HDP برای مذاکره درباره نامزد مشترک انتخابات ریاست جمهوری آماده است

سرویس ترکیه - ساروخان اولوچ رئیس مشترک فراکسیون HDP اعلام کرد که حزبش برای مذاکره با احزاب اپوزیسیون درباره نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی آماده است.

به گزارش کردپرس، ساروخان اولوچ رئیس مشترک فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) اعلام کرد که حزبش برای مذاکره درباره انتخاب نامزد مشترک با اپوزیسیون آماده است، با این حال اگر پیشنهادی صورت نپذیرد، این حزب بر اساس اصول از پیش تعیین شده اش، درباره انتخابات آینده تصمیم خواهد گرفت.

بنا بر گزارش سایت رسمی HDP، در جریان کنفرانس مطبوعاتی که اولوچ در آن شرکت داشت، یک خبرنگار پرسید: «منصور یاواش شهردار آنکارا و عضو ارشد حزب جمهوری خواه خلق (CHP) از عدم نامزدی خود در انتخابات آتی خبر داده است؛ دمیرتاش نیز به این خبر واکنش نشان داده است. سخنان دمیرتاش را چگونه ارزیابی می کنید؟»

اولوچ در پاسخ به این پرسش گفت: «من یادداشت آقای دمیرتاش را خوانده ام. آقای دمیرتاش در اظهار نظر خود گفته است که ما از نامزدی حمایت می کنیم که اصولی را که HDP در سپتامبر 2021 درباره انتخابات اعلام کرده است، بپذیرد؛ نامزدی که ظرفیت پذیرش آن اصول، صداقت و قصد اجرای آن را همچنین قابلیت پیروز شدن داشته باشد.»

او افزود: «منطور دمیرتاش این است که بررسی می کنیم که آیا نامزد ریاست جمهوری به اصول اعلام شده ما پایبند است یا نه؟ آقای دمیرتاش می گوید البته ائتلاف ملت است که نامزد خود را معرفی می کند و ما نمی توانیم نام فرد خاصی را به آنها تحمیل کنیم. بنابراین درست نیست که من درباره شخص خاصی اظهار نظر کنم.»

اولوچ درباره احتمال نامزدی شخص یاواش گفت: «دمیرتاش درباره نامزدی شخص منصور یاواش اظهار نظر نمی کند. برای مثال درباره اکرم امام اوغلو شهردار استانبول می گوید که فعالیت های او را تعقیب می کند. این هم چیز عجیبی نیست زیرا دمیرتاش پیشتر نماینده استانبول بود. عده ای با تفسیر نظرات دمیرتاش می خواهند رابطه او را با حزب زیر سؤال ببرند اما با این کارها چیزی دستشان را نمی گیرد. دمیرتاش بار دیگر اعلام کرد که از تصمیمات حزب و اصول اعلام شده از سوی HDP پیروی می کند.»

رئیس مشترک فراکسیون HDP، در پایان گفت: «به عنوان HDP، بعدا در مورد اینکه آیا نامزدی را معرفی خواهیم کرد یا خیر، بحث خواهیم کرد. ما آماده مذاکره در مورد نامزد مشترک هستیم. اما اگر کسی برای مذاکره به ما مراجعه نکند، خودمان بر اساس اصول مورد نظرمان تصمیم خواهیم گرفت که آیا می توانیم نامزد معرفی کنیم یا نه.»

گفتنی است که این چندمین بار است که مقامات HDP از آمادگی خود برای مذاکره درباره انتخابات آینده خبر می دهند.

کد خبر 30641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha