سویه قوی BA.2 در راه است

سرویس کرمانشاه _ دکتر مهدی شکیبا گفت: با توجه به احتمال ورود سویه جدید و قوی BA2 کرونا، پایین بودن سطح واکسیناسیون دوز سوم و نیز واکسیناسیون کودکان و نوجوانان در استان بسیار نگران کننده است.  

به گزارش کردپرس؛ معاون بهداشتی دانشگاه و رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: درصد واکسیناسیون دوز سوم کرونا در استان پایین است و متاسفانه در حال حاضر تنها حدود ۳۰ درصد جمعیت هدف استان دوز سوم را تزریق کرده اند.

وی افزود: واکسن کرونا هیچ عارضه و خطری ندارد و بیش از یک سال از شروع واکسیناسیون می گذرد و طی این مدت عارضه جدی گزارش نشده است.

شکیبا عنوان کرد: واکسن در کاهش آمار مرگ و میر کرونا در موج ششم بسیار موثر بوده است و طبق آمار به دست آمده میزان مرگ و میر در مبتلایانی که واکسن زده اند نسبت به افرادی که واکسن تزریق نکرده اند، ۱۹ برابر کاهش داشته است.

وی گفت: این کاهش ۱۹ برابری مرگ و میر در مبتلایان واکسن زده خود گویای اثربخشی و تاثیرات مثبت واکسن کرونا است و نشان دهنده تهدید جدی برای افرادی است که هنوز واکسن نزده اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: سویه جدید BA2 در برخی کشورهای اروپایی شیوع پیدا کرده است ،این سویه جدید یک سویه فرعی "اُمیکرون" می باشد که در میزان قدرت سرایت همانند " اُمیکرون" بوده، اما برخلاف امیکرون شدت آن با سویه دلتا برابری می کند.

وی گفت: تنها عامل موثر در کاهش مرگ و میر با ورود این سویه جدید تزریق واکسن کرونا است، بنابراین از تمام افراد خواهش می کنیم هرچه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

شکیبا عنوان کرد: بیشتر نگرانی ما در کنار پایین بودن تزریق دوز سوم، عدم تزریق واکسن برای کودکان و نوجوانان است و در حال حاضر درصد واکسیناسیون در این دو قشر،از جمعیت هدف پایین تر است.

وی افزود: والدین نباید با جان فرزندان خود بازی کنند، کرونا شوخی بردار نیست و اگر فرزند آنها گرفتار شود و واکسن نزده باشد، قطعا مقصر اصلی والدین آنها هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: ابتلای کودکان و نوجوانان به کرونا حتی اگر برای آنها خطر مرگ به همراه نداشته باشد، عوارض احتمالی مانند ابتلا به دیابت یا بیماری های کلیوی را در آینده به همراه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این خطرات و احتمال شیوع سویه جدید BA2 از تمام والدین می خواهیم نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود اهتمام ورزیده و هرچه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

کد خبر 30614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha