حجم ذخیره آب سدهای کردستان به 1692 میلیون مترمکعب رسید

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: حجم کلی سدهای استان 2 هزار و ۷۲۷ میلیون متر مکعب و حجم ذخیره آب پشت سدهای استان در حال حاضر یک هزار و ۶۹۲ میلیون متر مکعب است.

به گزارش کرد پرس، آرش آریانژاد با بیان اینکه در حال حاضر سدهای استان ۶۴ درصد آب دارند و برخی از سدهای کردستان هنوز به حجم ذخیره مناسب نرسیده‌اند، گفت: حجم ورودی رواناب‌های استان از ابتدای سال آبی تاکنون یک هزار و ۱۳۹ میلیون متر مکعب و در مدت مشابه سال گذشته ۹۷۱ میلیون متر مکعب بود.

وی با اشاره به اینکه دبی ورودی ۲۲۶ متر مکعب بر ثانیه و دبی خروجی حدود ۸۳ متر مکعب بر ثانیه است، اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری (مهر ماه) تاکنون، متوسط بارندگی در استان ۳۰۰ میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: به دلیل خشکسالی بی‌سابقه در بهار سال قبل و برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی به ویژه در تابستان سال گذشته، متاسفانه شاهد افت تراز منابع زیرزمینی در آبخوان‌های استان هستیم.

آریانژاد با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین افت آب در منابع زیرزمینی دهگلان رخ داده است، ادامه داد: از آنجایی که خشکسالی اخیر در کردستان تنش آبی شدیدی را به مخازن سدهای استان وارد کرده حجم مخازن برخی از سدهای استان به حد مطلوب نرسیده است.

وی از سرریز شدن برخی از سدهای استان به دلیل بارندگی‌های اخیر خبر داد و یادآور شد: به دلیل افزایش حجم بالای رواناب‌ها در استان سد گاران در کامیاران و سد سبدلو در بانه سرریز شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان به تنش آبی بانه در سال گذشته اشاره کرد و بیان کرد: در حال حاضر سد عباس آباد دارای ذخیره مناسبی برای تامین آب شرب بانه است.

آریانژاد گفت: امیدواریم بارش‌های بهاری مناسب در ۲ ماه آینده حجم ذخایر آبی سدهای استان را به حد مطلوب برساند.

کد خبر 30570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha