۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
ما به مردم یک صلح بدهکاریم

سرویس ترکیه - مدحت سنجر رئیس مشترک HDP در کنگره استانی حزبش در آنکارا با اشاره به درگیری های 40 ساله ترکیه از تحقق صلح در کشور به عنوان هدف بزرگ HDP نام برد.

به گزارش کردپرس، مدحت سنجر رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با شرکت در چهارمین کنگره استانی HDP در آنکارا با اشاره به جنگ 40 ساله در ترکیه، از صلح به عنوان هدف بزرگ HDP نام برد.

چهارمین کنگره عادی سازمان استانی آنکارا با حضور بسیاری از مردم و طرفداران HDP همچنین نمایندگانی از حزب جمهوری خواه خلق (CHP)، حزب زحمتکشان (EMEP)، حزب آزادی اجتماعی (TÖP)، حزب کارگر ترکیه (TIP)، حزب جدید سوسیالیست (SYKP)، حزب سوسیالیست فرودستان (ESP)، مراکز اجتماعی، کنفدراسیون اتحادیه های کارگری (KESK)، کنفدراسیون اتحادیه های کارگران انقلابی (DİSK)، بنیاد صلح، انجمن حقوق بشر (İHD) نمایندگان دموکرات انجمن های علویان (DAD) برگزار شد.

مدحت سنجر در سخنرانی خود با بیان این که HDP در تلاش برای ایجاد ائتلاف دموکراسی به عنوان یک گزینه جدی برای مردم است، گفت: «ما می دانیم که هیچ حکومتی که 20 سال در قدرت بوده نمی خواهد از امتیازات این قدرت دست بکشد. این حکومت سابقه جنایی بزرگی در پرونده اش دارد و از پیامدهای آن می هراسد. این حکومت هم نمی خواهد از منافع خود دست بردارد و هم ترس از دست دادن قدرت همه وجودش را فرا گرفته است.»

او در این سخنرانی از ائتلاف سوم به عنوان یک مبارزه مشترک نام برد و گفت: «این مسیر به یک جمهوری دموکراتیک و فراگیر منتهی می شود. ما مبارزه برای نان و مبارزه برای آزادی را با هم یکپارچه می کنیم. عدالت اجتماعی بدون دموکراسی وجود ندارد. به همین دلیل است که مبارزه برای تحقق عدالت اجتماعی را با مبارزه برای تحقق دموکراسی ادغام می کنیم.»

رئیس HDP با اشاره به درگیری های 40 ساله کشور گفت: «ما مدیون همه انسان هایی هستیم که جان خود را در درگیری هایی که نزدیک به 40 سال است در این کشور ادامه دارد، از دست داده اند. ما راه حل دموکراتیک و تحقق صلح را به این مردم بدهکاریم. بازسازی کشور نیز هدف نهایی ما است. بنابراین، اکنون زمان ایجاد صلح بزرگ و دموکراسی قدرتمند است.»

کد خبر 30517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha