پارتی در این بازی شریک است/هیچ حزب سیاسی کردی نباید با ترکیه همکاری کند

سرویس ترکیه - فعالان سیاسی کرد خواستار همبستگی احزاب سیاسی و موضعگیری آنها علیه همکاری ترکیه و پارتی برای عملیات جدید در اقلیم کردستان شدند.

به گزارش کردپرس، تعدادی از فعالان سیاسی و نمایندگان احزاب کرد در واکنش به دخالت و همکاری حزب دمکرات کردستان (پارتی) در یک عملیات احتمالی که ترکیه در حال آمادگی برای آن است، از همه احزاب سیاسی فعال در کردستان خواستند تا در برابر حمله به اقلیم کردستان و اشغال آن یک صدا موضع بگیرند.

در حالی که عملیات نظامی ترکیه در مناطق زاپ، متینا و آواشین در اقلیم کردستان که از 23 آوریل 2021 آغاز شده است، همچنان ادامه دارد، اخبار منتشر شده از مناطق مرزی کردستان ترکیه با اقلیم، حاکی از آن است که ترکیه در حال آماده سازی عملیات جدیدی در این منطقه است. در حالی که ترکیه در حال افزایش دیدارها و گفتگوهای خود با مقامات پارتی است، تحرکات نظامی در خط مرزی حکاری، شرناخ و اقلیم کردستان شدت گرفته است. بنا بر اخبار رسانه های محلی ترکیه در حال آماده شدن برای جنگی بزرگ در منطقه اقلیم کردستان است.

احمد خدر رئیس حزب زحمتکشان کردستان شاخه سلیمانیه در گفتگو با روژنیوز با بیان اینکه جنگ هرگز راه حل نیست، گفت: «ترکیه باید بار دیگر به روند صلح با کردها بازگردد و برای یافتن راه حل برای مسئله کرد از طریق مذاکره اقدام کند. مسئله کرد باید از راه های دموکراتیک حل شود.»

او در واکنش به همکاری پارتی با حکومت ترکیه در عملیات علیه نیروهای کرد در کردستان عراق گفت: «همه احزاب در کردستان باید تنها صدای مخالف این حمله و اشغالگری باشند. باید به تمام دنیا اعلام کرد که آنها (حکومت ترکیه و پارتی) می خواهند مردم کرد و اقلیم کردستان را نابود کنند. به همین دلیل هیچ طرفی در اقلیم کردستان یا دیگر بخش های منطقه نباید در حملات اشغالگرانه ترکیه علیه اقلیم دستی داشته باشد.»

سمکو رشید دیگر فعال سیاسی کرد نیز با یادآوری اینکه جنگ جهانی سوم در منطقه در حال وقوع است، گفت: «ترکیه همواره در تاریخ اشغالگری و سرکوب مردم نقش پیشرو داشته است؛ کارهایی مانند نسل کشی ارامنه، سرکوب کردستان ترکیه، اشغال کردستان سوریه و عملیات در اقلیم کردستان. هیچ حزب سیاسی کردی نباید با دولت متجاوز ترکیه همکاری کند.»

این فعال سیاسی افزود: «اگر یک حزب سیاسی کرد با اشغالگران همکاری کند، این مردم کرد هستند که آسیب خواهند دید. بنابراین مردم باید به خیابان ها بیایند و به احزاب سیاسی فشار بیاورند. باید کسانی را که با دشمن همکاری می کنند در لیست سیاه قرار داد.»

کد خبر 30472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha