رایزنی ایران و عراق درباره راه های اجرایی شدن توافق های نظامی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سردار «مصطفی مرادیان»، وابسته نظامی ایران و «جمعه عناد»، وزیر دفاع عراق در نشستی درباره گسترش همکاری های نظامی - دفاعی دو کشور گفت وگو کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری – تحلیلی میدل ایست نیوز: سردار «مصطفی مرادیان»، وابسته نظامی ایران و «جمعه عناد»، وزیر دفاع عراق در نشستی درباره گسترش همکاری های نظامی – دفاعی دو کشور گفت وگو کردند.
در این دیدار که در محل وزارت دفاع عراق برگزار شد، دو طرف راه های اجرایی شدن توافق های نظامی – دفاعی تهران – بغداد را بررسی و بر تقویت و گسترش آن تاکید کردند.
در این نشست همچنین بر تقویت فعالیت مرکز تبادل اطلاعات چهار جانبه مبارزه با تروریست (کشورهای ایران، روسیه، سوریه و عراق) تاکید شد.
وزیر دفاع عراق و وابسته نظامی ایران در گفت و گوی خود درباره نحوه همکاری‌های تهران – بغداد و توسعه هر چه بیشتر آن بحث و تبادل نظر کردند.
مرادیان در این نشست همچنین گزارشی از پیشرفت های پزشکی و علمی ایران از جمله در مقابله با ویروس کرونا با وجود تحریم های غیرانسانی و ظالمانه امریکا علیه کشورمان ارائه کرد.
وزیر دفاع عراق نیز با بیان نقش ایران در کمک به بغداد در بخش های گوناگون به ویژه علیه تروریسم از تلاش های تهران در مبارزه با داعش قدردانی کرد.
مرکز چهار جانبه تبادل اطلاعات و همکاری‌های امنیتی ایران، عراق، روسیه و سوریه با هدف تبادل اطلاعاتی برای مبارزه با تروریسم از سال ۱۳۹۴ با عضویت وابستگان نظامی ایران، سوریه و روسیه و نماینده عراق در بغداد راه اندازی شد و از آن زمان تاکنون در نشست های مختلف آخرین هماهنگی‌ها و تبادل اطلاعات میان کشورهای عضو انجام می‌گیرد.
تبادل اطلاعات به ویژه تغذیه اطلاعاتی نیروهای عراقی و سوری در شناسایی و هدف گرفتن مواضع مهم و حساس گروه تروریستی داعش و تکفیری ها در عراق و مواردی نیز در سوریه یکی از مهمترین کارکردهای این مرکز بوده است.

کد خبر 304024

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha