56 واحد تولیدی در کردستان مشمول پروژه درج قیمت کالا هستند

سرویس کردستان - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۵۶ واحد تولیدی در کردستان مشمول پروژه درج قیمت مصرف کننده هستند که اکنون ۱۱ واحد آن اقدام به درج قیمت می‌کنند.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی در جلسه کارگروه تنظیم بازار کردستان که با حضور عباس تابش معاون صمت و مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در سنندج برگزار شد، گفت: سال گذشته ۳۲جلسه تنظیم بازار استان با ۲۰۲ مصوبه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه کالاهای اساسی شامل برنج، روغن، گوشت قرمز منجمد و غیره به صورت مرتب در سطح استان توزیع شده است، افزود: سال گذشته ۳ هزار و ۷۲۹ پرونده تخلف واحدهای صنفی تشکیل شد که یک هزار و ۶۶۷ مورد منجر به محکومیت شد ضمن اینکه در ۲ هزار و ۴۱۶ مورد گشت مشترک تنظیم بازار در سطح استان، ۷۷۷ پرونده تشکیل شد.

سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه همچنین سال گذشته موضوع شکایات از واحدهای صنفی در استان ۱۲ درصد کاهش یافت، اظهار کرد: در توزیع اقلام تنظیم بازار ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان هم شامل برنج، شکر، مرغ منجمد، گوشت و دیگر کالاهای موردنیاز اقدامات خوبی انجام شده که نقش مهمی در ایجاد آرامش در بازار داشته است.

خلیقی ادامه داد: امسال از ۷۰۳ تن پرتقال شب عید در استان ۵۵۳ تن توزیع شده و بیش از ۱۰۰ تن در سردخانه باقی‌مانده است اما تمامی سیب‌های خریداری‌شده توزیع شده است.

وی در ادامه از برگزاری ۳ مانور سراسری بعد از قانون انتزاع در استان خبر داد و یادآور شد: ۴۴ نفر بازرس، ۳۳ بازرس بسیجی و ۱۱ بازرس جهاد کشاورزی در راستای نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی در سطح استان فعال هستند.

سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان به وضعیت ثبت نام اطلاعات فعالین اقتصادی استان در سامان جامع تجارت اشاره کرد و بیان کرد: تعداد فعالین مصالح ساختمانی ۳۱۶، صنایع تکمیلی پایین دست یک هزار و ۲۸۸، محصولات آرایشی و بهداشتی ۲ هزار و ۸۴۵ مورد، مواد غذایی ۶ مورد و لوازم خانگی ۲۳۶ مورد در سامانه ثبت شده است.

خلیقی گفت: ۵۶ واحد تولیدی در کردستان مشمول پروژه درج قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده هستند که تا کنون ۱۱ واحد تولیدی اقدام کرده‌اند.

وی اظهار کرد: آنالیز تسلیمی واحدهای تولیدکننده خرد استان از جمله آب معدنی، کیک و کلوچه، بسته‌بندی حبوبات، مواد شوینده لنت ترمز و ... که خارج از محدوده تعیین شده سازمان حمایت هستند، مورد پذیرش قرار گیرد.

کد خبر 30394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha