تلف شدن ٢٢ هزار کندوی زنبورعسل در بوکان و مهاباد/ سموم جهاد کشاورزی نامرغوب بود؟!

سرویس آذربایجان غربی- استفاده از سموم نامرغوب برای سم پاشی مزارع کشاورزی به بیش از ٢٢ هزار کندوی زنبور عسل در مهاباد و بوکان خسارت جدی وارد کرده، در حالیکه گفته می شود، اغلب این سموم از طریق جهاد کشاورزی و منابع مجوز دار در اختیار کشاورزان قرار گرفته است!

به گزارش کردپرس، مدیرعامل تعاونی زنبوداران مهاباد اظهار کرد: با دریافت گزارش های متعدد از زنبورداران دشت «شهرویران» مهاباد مشخص شد، بیش از ۵۰ درصد جمعیت زنبور عسل در حدود ۱۰ هزار کندوی این منطقه تلف شده اند.

مسعود عبدالهی، دلیل این رویداد را استفاده از سم نامرغوب برای سم پاشی اراضی کشاورزی به ویژه یونجه در این منطقه دانست و به ایرنا گفت: بوی حاصل از این سموم نامرغوب زنبورهای شعاع ۳۰۰ متری هر مرزعه را از بین می برد.

مدیرعامل تعاونی زنبوداران مهاباد با بیان اینکه این خسارت سال گذشته نیز به زنبورداران منطقه وارد شده است، بیان کرد: سم های استفاده شده در این مزارع از طریق جهاد کشاورزی و منابع مجوز دار در اختیار کشاورزان قرار گرفته است و متاسفانه موجب خسارت مالی فراوانی به زنبورداران شده است.

عبدالهی، با اشاره به اینکه در این رابطه نیز جلسه ای با نمایندگان جهاد کشاورزی تشکیل شده است، گفت: انتظار داریم علت این حادثه بررسی و زیان وارد شده بر زنبوداران جبران شود.

گفتنی است، در بوکان نیز استفاده از سموم نامرغوب برای آفت یونجه به ۱۲ هزار و ۵۰۰ کندوی عسل در این شهرستان خسارت وارد کرده است.

با اعلام جهاد کشاورزی علت حادثه و مشکلات مربوط به سم واگذار شده به کشاورزان در دست بررسی و نتایج آن طی هفته آینده اعلام خواهد شد.

کد خبر 30331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha