هوای آذربایجان غربی بارانی می شود/ پیش بینی افزایش نسبی دمای استان

سرویس آذربایجان غربی- رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشانگر رگبارهای باران در نقاط شمالی استان و احتمال طغیان رودخانه‌ها در اواخر هفته جاری است.

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار کردپرس، در خصوص وضعیت آب و هوایی استان اظهارکرد: با استقرارالگوهای پایدار جدید امروز و فردا اغلب نقاط استان شاهد جوی نسبتا آرام و پایدار خواهیم بود که با افزایش نسبی دما همراه می شود.

او ادامه داد: اما از اواخر هفته با توجه به شرایط مناسب برای رشد ابرهای همرفتی در وقت بعد از ظهر در مناطق شمالی استان وقوع رگبارهای باران رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نخواهد بود.

صابری با بیان اینکه این حالت جوی از روز سه‌شنبه در سطح استان آغاز می‌شود و تا اواخر هفته ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: بارش‌های روز سه‌شنبه بیشتر نواحی شمالی استان را در برمی‌گیرد و در نواحی مرکز و جنوب استان هم بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن رودخانه‌ها و احتمال سقوط اشیا در اثر وزش باد دور از انتظار نیست و لازم است تا شهروندان در ترددهای خود نکات ایمنی را در نظر بگیرند.

او تاکید کرد: انجام اقدامات به‌موقع در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه‌ها از ضرورت روزهای آتی در آذربایجان‌غربی است.

کد خبر 303035

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha