وضعیت نگران کننده‌ منابع آبی در ایلام / کاهش ۳۰ درصدی ذخیره‌ آبی استان نسبت به سال گذشته

سرویس ایلام - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام وضعیت منابع آبی استان را نگران کننده دانست و گفت: اگر شیوه مصرف آب در استان تغییر نکند تا پایان آذر آب نخواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، علی پوراحمد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته که به عنوان خشک‌ترین سال نیم قرن اخیر نامگذاری شده بود ۴۲ درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم و همین امر منابع آبی استان را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام گفت: مخازن آب سدهای ایلام تا ۵۰ درصد، سد دویرج ۴۸ درصد، سد گلال که تامین کننده‌ آب مجتمع پتروشیمی است ۱۰ درصد، سد کنگیر نیز ۵۴ درصد آب دارد و در مجموع ۴۶ درصد مخازن سدهای ایلام از آب پر شده است.

پوراحمد بر وضعیت نگران کننده‌ منابع آبی در استان تاکید کرد و گفت: نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد کاهش ذخیره آب در مخازن را تجربه کردیم و اگر به همین شیوه آب در استان مصرف شود تا پایان آذرماه آب نخواهیم داشت.

وی به تدابیر و تصمیمات سریع و ضربتی در شرایط کم آبی اشاره کرد و گفت: باید جلوی نشتی سد ایلام گرفته شود و آب آن جهت بهره‌وری به مدار برگردد. همچنین از چاه‌های سطح شهر ایلام و برگرداندن آب آنها به تصفیه خانه نیز جهت مصرف شهری استفاده کرد و حتما مصرف آب فضای سبز را از آب شرب جدا کرد.

کد خبر 30269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha