مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی مهاباد بیشتر یک نمایش تبلیغاتی بود!

سرویس آذربایجان غربی- رییس کمیته دوچرخه‌سواری همگانی و دبیر هیئت دوچرخه سواری شهرستان مهاباد گفت: مراسم تجلیل از قهرمانان و نخبگان ورزشی سال ١٤٠٠ مهاباد، مراسمی نمایشی و تبلیغاتی بود و عدالت در حق همه ورزشکاران و هیات های ورزشی شهرستان لحاظ نشد و در آن تنها بانیان مراسم از خودشان و نزدیکان شان تقدیر کردند!

دیاکو توتونچی، در گفت و گو با کردپرس با انتقاد از نحوه برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و نخبگان ورزشی سال 1400 در مهاباد اظهار کرد: در این مراسم بانیان مراسم خودشان از خودشان و حلقه نزدیکان خودشان تقدیر و تجلیل کردند و عدالت و نگاه یکسان به همه رشته ها و هیاتهای ورزشی شهرستان در آن وجود نداشت.

او ادامه داد: این مراسم فقط یک پیام کلی داشت و اینکه ورزش در مهاباد، محفلی و سیاسی است از آن جهت سیاسی که ورزش و ورزشکاران تا زمانی مورد توجه وحمایت قرار می گیرند که در حلقه و خدمت نماینده شهرستان باشد. متاسفانه در آن مراسم از افرادی تجلیل شد که هیچ نقشی در پیشبرد ورزش شهرستان نداشتند، بلکه مانع پیشرفت نیز هستند به خصوص در رشته فوتبال جوانان و نوجوانان.

توتونچی افزود: در این مراسم همچنین رشته دوچرخه سواری مظلوم واقع شد با وجود تلاش های مستمر و مدال آوری ها اما اسمی از این هیات و ورزشکاران آن برده نشد. در حالیکه گفته شده مراسم تجلیل از قهرمانان سال ١٤٠٠ بود اما در آذر ماه همان سال سینا کریم زاده نوجوان مهابادی مدال طلا مسابقات قهرمانی استانی در رشته دوچرخه‌سواری و قهرمانی المپیاد استعداد های برتر استان آذربایجان غربی را به ارمغان آورد. اما دریغ که از این قهرمان برتر تجلیل نشد.

همچنین در مسابقات قهرمانی کراس کانتری آذربایجان غربی زکریا علیپور از مهاباد مقام دوم نوجوانان، کامران کیانی دوست از مهاباد مقام سوم بزرگسالان کسب کرده اند اما از هیچکدامشان تقدیری به عمل نیامد.

او با اشاره به اینکه هیات دوچرخه سواری از سال ۹۶ به صورت چشمگیر در مهاباد فعالیت کرده، بیان کرد: این هیات با فرهنگ سازی و استعدادیابی و با خروجی موفق هم در زمره قهرمانی و ورزش همگانی از فعال ترین رشته های ورزشی سطح شهرستان مهاباد محسوب می شود. ورزش دوچرخه‌سواری در مهاباد برای علاقمندان رایگان بوده و من تنها مربی هیئت ورزشی بودم که یک ریال شهریه از هیچ ورزشکاری دریافت نکرده ام.

رییس کمیته دوچرخه‌سواری همگانی و دبیر هیئت دوچرخه سواری با بیان اینکه سال ها فعالیت در عرصه ورزشی شهرستان تصریح می کند: در طول سال های فعالیت این هیات، پویش سه شنبه های بدون خودرو با حضور ده ها دوچرخه سوار در سطح شهرستان راه اندازی شده است. تشویق و ترغیب جوانان به ورزش و راه اندازی گروه های دوچرخه سواری در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و در شرکت در پویش های متعدد زیست محیطی، مبارزه با اعتیاد و ایجاد نشاط و سرزندگی در بین جوانان و نوجوانان اقدام شده است. ضمنأ کلاس‌های کارگاهی در طبیعت را خودم برگزار کردم حتی یک اداره همکاری نکرده چناچه در جلسات ساماندهی امور جوانان متعهد به همکاری شدند اما خلاف وعده عمل کردند.

او ادامه داد: برنامه های دوچرخه سواری وطبیعت گردی صبحگاهی، در راستای ساماندهی اوقات فراغت تابستانه نوجوانان وجوانان، با برپایی کارگاه های آموزشی در طبیعت و در حوزه های سلامت، محیط زیست، منابع طبیعی وآبخیزداری-امداد ونجات(هلال احمر)،سوادرسانه ای (آسیب شناسی شبکه های مجازی اینترنتی)، راه های پیشگیری ومبارزه با مواد مخدر، به صورت رایگان با همکاری ادارات متولی واداره ورزش وجوانان زیر نظر هیئت ورزشهای همگانی انجام شد.

توتونچی بیان کرد: در سطح قهرمانی نیز هیات دوچرخه سورای مهاباد مطرح است اما هنوز هم در سایه عدم حمایت ها از این هیات ورزشی، جای بسی تأسف است که این هیات دفتر ندارد واز هیچ حمایتی برخوردار نیست. قهرمانان ورزشی با هزینه شخصی و کمک های خیرین راهی مسابقات شده اند. خود من سال ٩٦ به همراه آریا حسن زادە دوچرخە سوار مهابادی جهت حمایت از سه شنبه های بدون خودرو و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری1500 کیلومتر رفت و برگشت به سمت سه استان کردنشین ترکیه با دوچرخه رکاب زنی کردیم تا ضمن پاسداشت ارزش های زیست محیطی جوانان را به دوچرخه سواری و ورزش ترغیب کنیم.

دبیر هیئت دوچرخه سواری مهاباد گفت: تا کنون دو مراسم نمایشی تجلیلی خودمانی و باندی در مهاباد انجام گرفته است اما در هیچکدامشان اسمی از هیات دوچرخه سواری مهاباد و فعالیت های اینجانب نیامد و مشخص نیست که چرا هر بار در مراسم های تجلیل این هیات ورزشی فعال از قلم انداخته می شود. از نماینده مهاباد در خواست می کنم حداقل اجازه بدهید ورزش شهرستان نفسی آرام بکشد و رانت و باند بازی در اداره ورزش و جوانان دیگر دست مایه پس رفت ورزش چه در حوزه همگانی، باشگاهی و قهرمانی و حرفه ای نشود. چرا که در مراسم آن شب از ادارات و دستگاه هایی در شهرستان تقدیر شد، اما گویا اداره ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مهاباد را عمدا از قلم انداختند!

او ادامه داد: نماینده مهاباد در مجلس، در سایه رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد از ورزشکاران تجلیل کرد اما باید گفت جناب نماینده از خودشان و حلقه نزدیکانشان تجلیل کردند. جای سوال است شما مراسم تجلیل را برگزار کردید یا اداره تحت امر شما اداره ورزش و جوانان شهرستان مهاباد؟ بهتر است رانت و محفل بازی حلقه نزدیک تحت امرتان را متوقف کنید. مراسم قبلی تجلیل از ورزشکاران در تالار وحدت مهاباد هم به محفل تبلیغاتی نماینده شهرستان تبدیل شد و عده‌ای به عنوان سفیران ورزش معرفی شدند که بعداً به جرم ارتشا و اختلاس سر از بازداشت گاه ها در آوردند!

توتونچی با انتقاد از برگزاری مراسم های تجلیل با هزینه گزاف و هدایای گران قیمت گفت: این شیوه نمایش کنونی و تجلیل نماینده از خودش جهت اهداف سیاسی و رای آوری سزاوار نیست. در دوره قبلی نمایندگی مجلس هم جناب نماینده اقدام به خرید امتیاز تیم فوتبال برای شهرستان کردند اما حلقه نزدیکان شان چه بلای بر سر این تیم نیاوردند. راستی سرنوشت این تیم به کجا انجامید؟ حال بودجه‌ای که خرج نوسازی استادیوم آزادی شهرستان مهاباد شد هم جای سوال دارد و جای دارد سازمان بازرسی به پرونده آن ورود کند. چون با این حجم بودجه هزینه شده یک استادیوم ورزشی به روز تأسیس می شد نه این جراحی ناقص استادیوم ورزشی فعلی.

او با اشاره به نامشخص بودن بانیان مراسم تجلیل از ورزشکاران گفت: این مسئله یک تناقض در افکار عمومی را تداعی می کند براستی بانیان اصلی مراسم چه کسانی بودند؟ در ابتدا امر اقای محمودزاده خود را بانی اصلی مراسم می داند و اذعان می کند در این مراسم از ورزشکاران تجلیل نموده ام جالب این جا است که در مراسم از ایشان نیز تجلیل شده و لوح گرفته اند مگر می شود میزبان از خودش هم تقدیر کند! علت اصلی نمایشی بودن مراسم همین است. این مورد ناشیانه وغیره حرفه‌ای است در کجا یک مدیر میانه با امضای خودش از یک مدیر بلند مرتبه تقدیر می کند؟ این نوع رفتارها قابل درک نیست.

رییس کمیته دوچرخه‌سواری همگانی و دبیر هیئت دوچرخه سواری با انتقاد از فضای ورزشی مهاباد اظهار کرد: تناقض گویی مدیران در بحث اسیب های اجتماعی و عدم باور به نقشه راهی که لفظی بیان می کنند در جلسات تکراری تا الان کار به جای نبرده و خروجی مثبت نداشته است ومصوبه اجرایی از جلسات ساماندهی امور جوانان گرفته تا چندین جلسه با عناوین مختلف اسیب های اجتماعی همچنان بدون خروجی بوده اند.

او ادامه داد: به عنوان نمونه تنها کارناوال فرهنگی و ورزشی که هفتگی در سطح شهر برگزار می‌شود همایش های دوچرخه‌سواری در حمایت از طرح ملی سه شنبه های بدون خودرو و پنجشنبه های بدون خودرو را بر نتابیدند و به اشکال و عناوین مختلف مانع از برگزاری آن شدند یک روز به بهانه محدودیت های کرونا که با روح همایش ها مغایرت داشت در حالیکه در تمامی جوامع پیشرفته وحتی در حال توسعه دوچرخه و دوچرخه‌سواری یکی از ابزارهای بود در کنترل و کاهش شیوع کرونا ویروس و حتی مسیر های خودروهای شخصی را به مسیرهای امن دوچرخه‌سواری تغییر دادند. اما مدیریت شهری و ناتوان کوتوله پرور مهاباد از نماینده شهرستان گرفته تا شورای اسلامی دور پنجم شهر و رسانه های زرد نگار و عده ای دلواپس به اصطلاح فعال مدنی نما با این حرکت های ورزشی مخالفت کردند.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

نگاه سلیقه ای به ورزشکاران و حامیان ورزش مهاباد کنار گذاشته شود

برنامه های مهمی برای افزایش سرانه ورزشی مهاباد داریم

کد خبر 30228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha