مساعدت پتروشیمی مهاباد به تیم «پرسپولیس» نرسید/ مسئولان تیم ما را کسر شان خود می دانند!

سرویس آذربایجان غربی- حسن مختاریفر، سرمربی تیم فوتبال «پرسپولیس حاجی خوش» مهاباد با انتقاد از عدم حمایت مسئولان شهرستانی از این تیم که در ٥ سال گذشته نماینده مهاباد در لیگ استانی بوده است، گفت: مساعدت پتروشیمی مهاباد به فوتبال شهرستان در بین دو تیم تقسیم شد، اما ریالی به تیم حاجی خوش مهاباد نرسید!

حسن مختاریفر در گفت و گو با خبرنگار کردپرس افزود: تیم «پرسپولیس حاجی خوش» بیش از ٢ دهه است که در عرصه فوتبال شهرستان بدون حتی یک سال وقفه، فعالیت می کند. این تیم سال سال ۷۳ توسط مرحوم "اسماعیل گنجعلی" به لیگ مهاباد رسید و از لیگ دسته دو مهاباد به لیگ دسته یک شهرستان و سپس به دسته یک استانی صعود کرد و حتی جزوه هشت تیم برتر روستایی کشور معرفی شده ایم. از آن زمان به بعد هم ما در سطح لیگ استانی مطرح هستیم و در 5 سال اخیر تنها نماینده مهاباد در لیگ برتر استان بوده ایم.

او ادامه داد: سال گذشته ۱۲۰ میلیون تومان از طرف پتروشیمی شهرستان مهاباد به تیم‌های فوتبال شهرستان اختصاص پیدا کرد که در این بین ریالی به تیم پرسپولیس حاجی خوش تعلق نگرفت بلکه در بین دو تیم فوتبال شاهو و زاگرس مهاباد تقسیم شد.

سرمربی تیم حاجی خوش اضافه کرد: ما منکر زحمات و فعالیت سایر تیم ها نیستیم اما باید عدالت در این بین برقرار می‌شد و زحمات تیم پرسپولیس حاجی خوش هم نادیده گرفته نمی‌شد و کمک‌های مالی اگر برای سایر تیم ها وجود دارد به تیم ما هم اختصاص می یافت. حتی این امکان وجود داشت که بر اساس رتبه تیم در سطوح لیگ فوتبال میزان اعتبار در بین تیم ها تقسیم بندی می شد، اما متاسفانه کوچکترین توجهی به زحمات تیم ما نشد.

او بیان کرد: حتی نمی دانیم این پولی که از طرف پتروشیمی به فوتبال شهرستان مهاباد اختصاص پیدا کرد از سوی کدام نهاد و ارگان در بین تیم ها تقسیم شد فقط اطلاع داریم که جلسه ای در فرمانداری مهاباد برگزار شد و بدون اینکه از ما دعوت به عمل بیاید، ۶۰ میلیون تومان به تیم فوتبال شاهو و ۶۰ میلیون تومان به تیم فوتبال زاگرس مهاباد اختصاص پیدا کرد.

مختاریفر گفت: تیم شاهو تیمی یک ساله است و بدون اینکه از پایه شروع کند امتیاز لیگ را خریداری کرده و وارد عرصه ورزش فوتبال شهرستان شده، در حالیکه تیم پرسپولیس حاجی خوش از تیم‌های سابقه‌دار این شهرستان است و سابقه ١٣ بار قهرمانی در شهرستان، دو بار مقام قهرمانی لیگ برتر روستایی استان و یک نایب قهرمانی در سطح استان و چندین و چند مقام دیگر را دارد. اما متاسفانه حمایت‌ها از این تیم آنچنان که باید و شاید انجام نمی‌گیرد!

او تاکید کرد: در حال حاضر تیم پرسپولیس حاجی خوش در لیگ برتر استان حضور دارد و فصل جدید لیگ برتر استان هم از خرداد ماه شروع می شود اما متاسفانه اگر حمایت های لازم نباشد ما نمی‌توانیم به فعالیت خود ادامه دهیم. تا به امروز هم از طریق حمایت های شخصی و مردمی توانسته ایم این تیم را سرپا نگه داریم و اسپانسرهای ما محدود و مقطعی بودند و آن چنان که لایق یک تیم ورزشی است، تاکنون حمایتی از ما صورت نگرفته است.

سرمربی تیم پرسپولیس مهاباد گفت: البته از سوی نماینده و کمک‌های در حد ۵ تا ۱۰ میلیون تومان در طول سال انجام گرفته که کافی نیست، حتی بخشدار مرکزی نیز وعده ۲۰ میلیون تومان کمک به تیم را داد ولی تاکنون مبلغی به حساب این تیم واریز نشده است!

مختاریفر اضافه می کند: همچنین خبردار شده ایم که ۱۰۰ میلیون تومان دیگر از سوی استان به فوتبال شهرستان مهاباد اختصاص پیدا می‌کند و مشخص شد مساعدت ها دوباره به همان دو تیم قبلی است و باز هم حمایت مالی از پرسپولیس حاجی خوش مهاباد انجام نمیگیرد.

او تاکید کرد: تیم فوتبال «پرسپولیس حاجی خوش» در پنج سال گذشته نماینده شهرستان مهاباد در لیگ برتر استانی بوده است اما چون این تیم از روستا پا گرفته، شاید همین دلیل موجب شده که مساعدت ها و حمایت ها از این تیم صورت نگیرد، فکر می کنم مسئولان کسر شانشان می شود که تیم نماینده فوتبال مهاباد از روستا شکل گرفته باشد. به همین دلیل چندان ما را جدی نمی‌گیرند و ترجیح می دهند در مورد ما چندان صحبت نکنند چراکه فکر می کنند یک تیم روستایی نمی تواند اعتبار چندانی داشته باشد.

مختاریفر با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و ورزشکاران شهرستان مهاباد گفت: متاسفانه تیم ما علیرغم سابقه طولانی و کسب مقام های قهرمانی زیاد به این مراسم تجلیل دعوت نشده بود و من از رسانه‌ها از برگزاری چنین مراسمی مطلع شدم! امیدوارم عدالت در حق همه تیم ها رعایت شود و به همه با یک نگاه نگریسته شود.

او در پایان گفت: در حال حاضر جام رمضان با یاد و نام "خالق قبادی" پیشکسوت فوتبال شهرستان مهاباد با حضور ۴۰ تیم از چهار شهرستان میاندوآب، نقده،بوکان و مهاباد برگزار می کنیم.

کد خبر 30211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha