احزاب سریانی - آشوری شمال سوریه متحد شدند

سرویس سوریه- احزاب سریانی-آشوری در قامیشلو سند اتحاد امضا کردند.

به گزارش کُردپرس، در اول آوریل امسال مصادف با جشن (روز آکیتو)، تشکل های سیاسی آشوری های سریانی در منطقه جزیره سوریه، سند تفاهم سیاسی بین سازمان دموکراتیک آشوری و حزب اتحاد سریانی امضا کردند.

دو طرف در وابستگی سیاسی خود متفاوت هستند. سازمان آشوری وابسته به ائتلاف مخالفان سوری است که مقر آن در آنکارا است، در حالی که اتحادیه سریانی در شورای سوریه دموکراتیک تاسیس شدهاست و‌ یکی از شاخه‌های سیاسی نیروهای سوریه دموکراتیک است.

توافق بر عدم تمرکز

گابریل موشه کوریا، یکی از مقامات دفتر روابط خارجی در سازمان دموکراتیک آشوری، گفت: این امکان برای همه نیروهای آشوری وجود دارد تا با یکدیگر به گفت‌وگو بنشینند و همه اجزا با هدف تنظیم مجدد اوضاع به تفاهم برسند.

گفت‌وگوهای سریانی بر خلاف گفت‌وگوهای کُردی - کُردی بین شورای میهنی کُرد و احزاب اتحاد میهنی کُرد که با وجود حمایت نیروهای دموکراتیک سوریه و دولت ایالات متحده نتوانست پس از دو سال به نتیجه‌ای برسد، مورد توجه رسانه‌ها قرار نگرفت.

کوریا به رسانه‌های شمال سوریه گفت: این گفتگو از حمایت مردمی آشوری های سریانی برخوردار است و هیچ حامی بین المللی برای گفتگوها وجود ندارد.

در سند امضا شده آمده است که تمرکززدایی برای مدیریت سوریه با حفظ تمامیت ارضی امر مناسبی است.

مسئول دفتر روابط خارجی سازمان آشوری گفت: تحقق این امر مستلزم یک سیستم غیرمتمرکز در سوریه است و به اعتقاد ما تمرکززدایی یکی از موارد اصلی مندرج در یادداشت تفاهم بود.

آمار دقیقی از تعداد آشوریان سریانی در سوریه به ویژه با مهاجرت تعداد زیادی از آنها به خارج از کشور در سال های جنگ وجود ندارد.

کد خبر 30158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha