تنگه بسفر ترکیه به خاطر کشف مین های سرگردان بسته شد

سرویس ترکیه - به دلیل مشاهده مین های سرگردان در آب های تنگه بسفر، عبور و مرور کشتی ها  در این تنگه متوقف شد و نیروهای نظامی به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش کردپرس، پیدا شدن مین های سرگردان باعث بسته شدن تنگه بسفر از سوی حکومت ترکیه و اعلام آماده باش نیروهای نظامی برای دفع مین ها شد.

بنا بر گزارش TRT ترکی، پیدا شدن مین سرگردان در آب های بسفر توسط ماهیگیران محلی باعث شد که تردد کشتی ها در این مسیر متوقف شود. وزارت دفاع ترکیه مدعی است که این مین ها از دریای سیاه به منطقه تحت کنترل ترکیه آمده اند. دریای سیاه یکی از مسیرهای پرتردد برای کشتی های تجاری خارجی است. این دریا از طریق تنگه بسفر به دریای مدیترانه و از آنجا به آب‌های بین‌المللی متصل می شود.

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که اطلاعات ضد و نقیضی درباره منشاء این مین های سرگردان وجود دارد. اظهار نظر درباره منشاء این مین ها و این که بگوییم این مین ها در آب های اوکراین کارگذاری شده و بعد به سوی سواحل ترکیه آمده اند، بدون این که از صحت و سقم آن مطمئن باشیم، اشتباه است.

آکار ضمن هشدار به دریانوردان از آمادگی کامل نیروهای نظامی ترکیه برای امحای مین ها خبر داد و گفت: بلافاصله پس از این که خبری مبنی بر مشاهده یک مین دریافت کنیم نیروهایمان را برای خنثی کردن آن به منطقه اعزام می کنیم.

آکار همچنین از گفتگو و هماهنگی با دو کشور روسیه و اوکراین در زمینه مین های سرگردان خبر داد.

لازم به ذکر است که در چند روز گذشته دو مین سرگردان توسط کشتی های غیر نظامی در منطقه کشف شده که بلافاصله توسط نیروهای نظامی ترکیه خنثی شده اند.

کد خبر 29867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha