ضرورت توجه ویژه مسئولین استان‌ها در پیک بازگشت مسافران نوروزی به مبدأ

سرویس ایلام - مشاور و دستیار ویژه وزیر میراث‌فرهنگی در جلسه شورای راهبردی سفرهای نوروزی استان ایلام خواهان توجه ویژه مسئولین استان‌ها در پیک بازگشت مسافران نوروزی به مبدأ شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، طاهره قیومی عنوان کرد: متاسفانه طبق گزارش‌های اعلام‌شده در هفته اول سفرهای نوروزی به استان ایلام، ۱۷ نفر از هموطنان بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند. این خبر تلخ و ناگوار، شیرینی حضور و اقامت ۷۳هزار گردشگر در این استان را برای ما کمرنگ کرد.

او گفت: طبق دستور مقام عالی ریاست جمهوری و وزیر محترم میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، موضوع راهنمایی و رانندگی، رعایت قوانین، کاهش تلفات و سرعت جاده‌ای بسیار حائز اهمیت بوده و لازم است همه استان‌ها نسبت به آن، خصوصا در پیک بازگشت مسافران نوروزی به مبدا توجه ویژه‌ای داشته باشند‌.

مشاور و دستیار ویژه وزیر میراث‌فرهنگی خاطرنشان کرد: دست‌اندرکاران استان در حوزه حمل‌و‌نقل و پلیس راه نظارت جدی‌تری نسبت به ترددهای جاده‌ای لحاظ کنند.

قیومی از استاندار محترم به دلیل دستور برای کاهش سرعت ۱۰ کیلومتری در مناطق حادثه‌خیز در هنگام بازگشت مسافران نوروزی با اختیارات استانی و همچنین ارائه خدمات و امکانات و قرار دادن ۴۸ خودرو در اختیار راهنمایی و رانندگی به منظور کمک به ستاد نوروزی برای کنترل تلفات جاده‌ای تشکر کرد.

مشاور و دستیار وزیر میراث فرهنگی سپس در نوروزگاه ایلام حاضر شد و از نمایشگاه صنایع دستی بازدید کرد و گفت: هنر دست هنرمندان صنایع‌دستی ایلام بی‌بدلیل است.

قیومی در این بازدید هماهنگی‌های لازم برای حضور هنرمندان صنایع‌دستی استان ایلام در نمایشگاه صنایع‌دستی موزه فرش تهران در ماه مبارک رمضان را انجام داد.

کد خبر 29875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha