ناتوانی ائتلاف صدر- بارزانی در تشکیل دولت اکثریت بدون مشارکت چارچوب هماهنگی

سرویس جهان- نشریه آمریکایی المانیتور نوشت: در صورت ادامه شرایط کنونی سیاسی در عراق، ائتلاف صدر- بارزانی حلبوسی، بدون مشارکت ائتلاف چهارچوب هماهنگی قادر به تشکیل دولت نخواهد بود.

به گزارش کردپرس، با وجود گذشت بیش از ۶ ماه از انتخابات پارلمانی عراق و به دلیل اختلافات میان احزاب و گروه های سیاسی این کشور، همچنان دولت موقت سر کار بوده و چشم انداز تشکیل دولت جدید روشن نیست. یکی از دلایل اصلی عدم تشکیل دولت جدید این کشور تاکید ائتلاف به رهبری مقتدی صدر، مسعود بارزانی و محمد الحلبوسی بر تشکیل دولت اکثریت بوده است اما به دلیل مخالفت برخی جریان های سیاسی مانند ائتلاف چارچوب هماهنگی و اتحادیه میهنی با چنین رویکردی، ائتلاف صدر- بارزانی- حلبوسی تاکنون نتوانسته‌اند قدم اولیه برای تشکیل دولت یعنی تعيين رئیس جمهور را بردارند.

نشریه الکترونیکی المانیتور در آمریکا در تحلیل خود از بن‌بست سیاسی عراق، علت اصلی این بن بست را تاکید ائتلاف صدر- بارزانی- حلبوسی بر تشکیل دولت اکثریت دانسته است. این نشریه تاکید کرده است در شرایط کنونی اسرار این هم پیمانی برای تشکیل دولت اکثریت راه به جایی نمی برد و بن بست همچنان ادامه خواهد داشت.

المانیتور معتقد است مقتدی صدر چاره‌ای جز توسل به ائتلاف چارچوب هماهنگی برای تشکیل دولت آن هم دولت فراگیر و دولت اکثریت ندارد.

این نشریه تنها راه برای تشکیل دولت را مشارکت دادن ائتلاف چارچوب هماهنگی در تشکیل دولتی فراگیر عنوان کرده است.

کد خبر 29789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha