مردم شمال و شرق سوریه نوروز را جشن گرفتند

سرویس سوریه - مردم شهرهای مختلف شمال و شرق سوریه از جمله تل تمر، کوبانی، عفرین و شهبا با برافروختن آتش نوروز را جشن گرفتند.

به گزارش کردپرس، مردم در بسیاری از شهرهای شمال و شرق سوریه با برپایی آتش نوروز، و با پوشیدن لباس کردی، عید باستانی نوروز را جشن گرفتند.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، صدها تن از مردم با رفتن به گورستان شهید دجله در کوبانی با برافروختن شمع بر مزار شهدا یاد و خاطره شهدای مقاومت کوبانی را گرامی داشتند. اعضای جنبش جوانان انقلابی سوریه با به دست گرفتن مشعل از محل شهادت شهید دجله تا تپه مشتنور راهپیمایی کردند.

صدها تن از مردم در شهرهای شهبا، عفرین و شروه با برگزاری تجمعات بزرگی آتش نوروز را روشن کرده و به رقص و پایکوبی پرداختند. مردم در تل تمر جشن نوروز را در مقابل ساختمان شورای خانواده های شهدای تل تمر جشن گرفتند.

اداره دروازه مرزی سمالکا با همراهی اداره دروازه مرزی ولید آتش نوروز را در سمالکا روشن کردند. خبات حسین رئیس مشترک شورای خانواده شهدای جزیر، رمزیه محمد سخنگوی کنگره استار، ده ها تن از اعضای خانواده های مادران متحصن در دروازه سمالکا، نیروهای امنیت داخلی، گمرک دریک، ژنرال برایس اندروز و ژنال جک آبرامز از فرماندهان نیروهای ائتلاف بین المللی و سربازان ائتلاف نیز در این جشن حضور داشتند. در این جشن که با یک دقیقه سکوت آغاز شد، بخش هایی از نوشته های عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کردستان (PKK) درباره نوروز خوانده شد. قباد حسن و رمزیه محمد و ژنرال برایس اندروز آتش نوروز را روشن کردند. هنگام روشن کردن آتش، شعارهایی برای آزادی اوجالان سر داده شد.

در شهرهای دیگر شمال و شرق سوریه از جمله دربسیه و تربسپی، همچنین در شهرهای مختلف سوریه مانند دمشق نیز آتش نوروز روشن شد و مردم با برگزاری آیین های نوروزی، این عید باستانی را جشن گرفتند.

کد خبر 29428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha