تجلیل از «حشمت اله آقایی» در دومین برنامه میراث ماندگار

سرویس ایلام - دومین مراسم "میراث ماندگار" بزرگداشت مفاخر فرهنگی و هنری استان ایلام ویژه نکوداشت استاد حشمت اله آقایی به همت حوزه هنری ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، در آغاز برنامه محمدعلی قاسمی، رئیس حوزه هنری ایلام ضمن عرض خیر مقدم و خوشآمدگویی به مهمانان برنامه از استاد آقایی به خاطر چندین دهه تلاش موثر و مستمر و مجاهدت خالصانه و بی ریا در حوزه فرهنگ و هنر استان قدردانی کردند و ایشان را مصداق بارز اخلاق مداری و اسوه صبر و متانت همراه با تخصص و تبحر در عرصه کار فرهنگی دانستند. حسن ختام صحبت های رئیس حوزه هنری ایلام، قرائت پیام وزیر محترم آموزش و پرورش خطاب به استاد آقایی بود:

بسم الله الرحمن الرحیم

آسمان فرهنگ و هنر ایران و ایلام، مزین به ستارگان پرفروغی است که سایه ها و تاریکی ها را پس می زنند و راه پیشرفت و تعلیم و تربیت جوانان این مرز و بوم را روشن و هموار می کنند. بدون شک استاد حشمت اله آقایی یکی از این چهره های آشناست، چهره هایی که وارثان آب و خرد و روشنی اند.

استاد حشمت اله آقایی یک چهره انقلابی، فرهنگی، هنری، متخصص و متعهد است که فعالیت های موثر فرهنگی و هنری ایشان در تاریخ استان ایلام ماندگار است.

اقدام ارزشمند دست اندرکاران آئین نکوداشت استاد حشمت اله آقایی شایسته تقدیر است چرا که بزرگداشت این چهره فرهیخته، در حقیقت بزرگداشت فرهنگ و هنر متعهد و انقلابی است.

اینجانب که سال ها افتخار همکاری با استاد آقایی را داشته ام صمیمانه از ایشان قدردانی می کنم و امیدوارم در سایه توجهات حضرت ولی عصر "ارواحنا له الفداء" همچنان در خدمت به مردم و جامعه فرهنگی و هنری استان ایلام موفق و مؤید باشند. از خداوند متعال طول عمر همراه با عزت، حرمت و کرامت برایشان مسئلت می نمایم. یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش.

حضور پررنگ هنرمندان و فرهنگیان شاخص استان باعث شد که علیرضا آقایی مجری توانای برنامه که خود از هنرمندان مطرح استان در عرصه تئاتر و اجرا هستند، برای مدیریت زمان، جمعی از این عزیزان را در دو نوبت به روی سن فرابخواند.

در نوبت اول چهار نفر از هنرمندان مطرح و نام آور استان: استاد علی اشرف صندوق آبادی (نائب رئیس انجمن خوشنویسان ایران)، استاد جعفر نورمحمدی (فیلمساز)، دکتر بهروز سپیدنامه (شاعر، نویسنده، مترجم، منتقد و مدیر گروه جامعه شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ایلام) و استاد عزت اله آقایی (بازیگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون) و در نوبت دوم چهار نفر از فرهنگیان شناخته شده و همکاران اداری استاد حشمت اله آقایی: حشمت اله وردی (معاونت آموزشی آموزش و پرورش استان)، ضیاء رضایی (مدیر کل سابق کمیته امداد استان)، یداله جایدری (معاونت پرورشی و فرهنگی سابق آموزش و پرورش) و عبدالصاحب ناصری (مدیر مجتمع آموزشی امام علی علیه السلام)، در گفتگویی صمیمانه به بیان دیدگاه های خود در خصوص استاد آقایی پرداختند.

با پخش کلیپ تصویری گزیده ای از فعالیت های فرهنگی و هنری استاد آقایی در دو بخش، علاوه بر آشنایی بیشتر مخاطبان با فعالیت های چشمگیر و موثر ایشان طی چهار دهه گذشته، خاطرات دور بسیاری از عزیزان حاضر در برنامه زنده شد.

حضور دو تن از هنرمندان محبوب استان: محمدجواد شوهانی با اجرای دو تصنیف کردی و حسن تولیده با اجرای نمایش طنز، شور و حال تازه تری به برنامه بخشید.

استاد حشمت اله آقایی نیز با حضور در پشت تریبون و ایراد سخن، ابتدا در میان تشویق های ممتد حاضران که به احترامشان قیام کرده بودند، با اهداء دسته گل از مادر ارجمند و همسر گرامی خویش قدردانی کردند و سپس فروتنانه ضمن سپاسگزاری از حوزه هنری ایلام و همراهی آموزش و پرورش، سازمان بسیج هنرمندان و همه دست اندرکاران در برگزاری برنامه میراث ماندگار، همه فعالیت های خود را انجام وظیفه و موفقیت های خود را حاصل هدایت های اساتید، یاری دوستان و همکاران و صبر و همراهی خانواده اش دانستند.

با اهداء لوح سپاس، نشان میراث ماندگار و هدیه نقدی از سوی حوزه هنری ایلام، اهداء لوح تقدیر و هدیه از طرف سازمان بسیج هنرمندان، آموزش و پرورش استان، مجتمع آموزشی امام علی علیه السلام، انجمن تجسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن خوشنویسان ایلام، اهداء تابلو نقاشی پرتره استاد آقایی (اثر مالک محمدزاده)، اهداء عکس پرتره استاد آقایی (اثر سیروس لطیفیان)، اهداء دسته گل و هدایا از طرف دوستان، آشنایان و خانواده ایشان، دومین برنامه میراث ماندگار به پایان رسید.

کد خبر 29379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha