عضو ارشد اتحادیه میهنی: هنوز هیچ پیامی درباره تفاهم بر سر ریاست جمهوری دریافت نکرده ایم

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان تأکید کرد این حزب هنوز هیچ پیامی درباره مشاوره پیرامون پست ریاست جمهوری دریافت نکرده است و شرایط کنونی ایجاب می کند به دنبال گشایش داخلی در میان جریانات سیاسی شیعه و سنی، احزاب کرد نیز با هدف حل مشکلات، از مواضعشان اندکی عقب نشینی کنند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "غیاث سورچی" در این باره گفت: هنوز گفتگویی بین اتحادیه میهنی و حزب دمکرات و سایر احزاب درباره تحولات سیاسی و پرونده ریاست جمهوری عراق صورت نگرفته است.

غیاث سورچی افزود: نزدیک شدن مقتدی صدر رهبر جریان صدر به نوری مالکی رهبر ائتلاف دولت قانون، بیانگر تغییر در معادله سیاسی است.

عضو ارشد اتحادیه میهنی تصریح کرد: روند سیاسی در آینده شاهد تغییرات فراوانی در زمینه ائتلافات و تفاهمات خواهد بود. این در حالی است که اتحادیه میهنی بر نامزدی برهم صالح برای پست ریاست جمهوری اصرار دارد.

غیاث سورچی خاطرنشان کرد: افکار عمومی اقلیم کردستان به این نتیجه رسیده است که شرایط کنونی نیازمند تفاهماتی برای پایان یافتن شرایط کنونی است؛ به ویژه اینکه تنش های داخلی بین جریانات سیاسی شیعه و سنی نیز تا حدودی حل شده است و این امر ایجاب می کند احزاب کرد نیز با هدف حل مشکلات، از مواضعشان اندکی عقب نشینی کنند.

کد خبر 29070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha