کلاهبرداری میلیاردی به بهانه کمک ۲ میلیون دلاری به نیازمندان

سرویس کرمانشاه - رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از دستگیری فردی خبر داد که با ترفند ارسال چمدانی حامل ۲ میلیون دلار برای نیازمندان اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از یک شهروند کرمانشاهی کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی عباسی کسانی اظهار کرد: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا و درخواست رسیدگی به شکوائیه خود که مورد کلاهبرداری میلیاردی قرار گرفته است، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: فرد شاکی عنوان کرد شخصی از طریق اینستاگرام به اکانت وی پیام داده که به دلیل ابتلا به سرطان تا چند ماه دیگر فوت می کند و به دلیل اینکه همسر فوت شده‌اش اهل کشور ایران بوده تصمیم گرفته یک چمدان پول به مبلغ ۲ میلیون دلار جهت توزیع بین نیازمندان به آدرس وی ارسال کند.

این مقام انتظامی افزود: شاکی در ادامه عنوان کرد فرد کلاهبردار بیان کرده به‌علت محدودیت‌های بانکی، امکان انتقال به‌صورت حساب به حساب را ندارد و قرار است با پست ویژه از طریق یکی از کشورهای همسایه چمدان پر از دلار را ارسال کند و در ادامه هم با تهیه تصاویری از جعبه حاوی ارز اعتماد وی را جلب کرده است.

سرهنگ عباسی کسانی افزود: فرد کلاهبردار در چند مرحله به بهانه‌های مختلف نظیر جریمه، عوارض و مالیات گمرکی، مهر و موم کردن جعبه و... مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال و معادل مبلغ یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال ارز از شاکی دریافت کرده بود.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با دریافت این اطلاعات، اقدامات فنی خود را برای شناسایی فرد کلاهبردار آغاز و در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد وی ساکن یکی از استان‌های مرکزی کشور است.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه یادآوری کرد: با هماهنگی مقام قضایی تیمی از کارآگاهان زبده این پلیس به استان محل سکونت متهم اعزام و طی ۷۲ ساعت اقدامات فنی و پلیسی و تحقیقات میدانی شبانه‌روزی، متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ کسانی یادآوری کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا در بازجویی ها ابتدا منکر هرگونه کلاه‌برداری شد اما پس از مواجه با ادله و مستندات پلیسی به جرم خود اعتراف کرد.

وی تاکید کرد: شهروندان باید از اعتماد بیجا به افراد ناشناس خودداری کرده و از پاسخگویی به تماس‌ها، ایمیل‌ها و هرگونه ارتباط مجازی با این افراد خودداری و از واریز وجه و در اختیار گذاشتن اطلاعات بانکی خود به آن ها خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سایت این پلیس به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند.

وی در پایان گفت: شهروندان در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری و یا شماره تماس ۰۸۳۲۱۸۲۳۱۷۸ و ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت ۲۴ ساعته با همکاران کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

کد خبر 28881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha