افزایش خودسرانه و غیر قانونی  نرخ کرایه تاکسی ها در مهاباد

سرویس آذربایجان غربی- مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل شهرداری مهاباد گفت: تا زمانی که به صورت قانونی افزایش نرخ کرایه تاکسی ها از سوی سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری اعلام نشود، رانندگان حق دریافت نرخ بالاتری را ندارد و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.

به گزارش کردپرس، همین که سوار تاکسی می شوم، مسیر را به راننده اطلاع می دهم. هنوز ماشین یک متر هم حرکت نکرده که راننده، از آینه جلو نگاهی طلبکارانه به من می اندازد و می گوید: «تا فلان جا، ١٠ هزار تومان می گیرم». بعد خودرو را متوقف می کند تا ببیند من با این نرخ مشکلی ندارم یا نه.

در جوابش می گویم: «اما نرخ مصوب ٥ هزار تومان است و هنوز نرخ جدید اعلام نشده است». راننده سری تکان می دهد و می گوید: «باشد با همان ٥ هزار تومان»!

اینبار مقصدم کوتاه تر است، اما راننده می گوید: «من با ٥ هزار تومان نمی روم، ترافیک است، اگر ٨ هزار تومان بدهی حرکت می کنم. این نرخ برای من نمی صرفد». پیاده می شوم و تاکسی جلوی پای مسافری دیگر نگه می دارد و دوباره مشغول چانه زدن است، لابد باز هم بهانه کرایه بیشتر!... .

در روزهای پایانی سال ١٤٠٠، برخی از رانندگان تاکسی سرخودانه اقدام به افزایش کرایه تاکسی به ١٠ هزار تومان و در روزهای برفی به ١٥ هزار تومان کرده اند! این در حالی است که هنوز نرخ جدید کرایه تاکسی ها از سوی دستگاههای ذیربط اعلام نشده و این افزایش خودسرانه کرایه از سوی برخی رانندگان تاکسی با نارضایتی شهروندان همراه شده است.

شیرکو نورانی، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مهاباد به کردپرس می گوید: هر سال یک بار امکان افزایش کرایه تاکسی ها وجود دارد و این افزایش قیمت پیشتر اعمال شده است.

او تاکید می کند: درخواست افزایش نرخ کرایه تاکسی ها با توجه به تورم موجود درخواست شده ولی هنوز مصوب نشده است و تا زمانی که به صورت قانونی این افزایش نرخ از سوی سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری اعلام نشود، رانندگان حق دریافت نرخ بالاتری را ندارد.

او با اشاره به پیگیری این موضوع می گوید: شهروندان می توانند در صورت مشاهده چنین مواردی کد شناسایی درج شده بر روی شیشه تاکسی ها و یا پلاک خودرو را به شماره ٤٢٢٣٣٠٠٠ مرکز سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری اطلاع دهند.

نورانی اضافه می کند: افزایش سالانه کرایه تاکسی های شهری جز اختیارات شورای شهر است که از سوی سازمان مدیریت حمل و نقل پیشنهاد داده می شود و پس از تصویب در شورا و تایید در هیات تطبیق فرمانداری و تصویب در ستاد تنظیم بازار قابلیت اجرایی شدن خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مهاباد تصریح می کند: درخواست افزایش نرخ کرایه تاکسی داده شده و احتمالا در سال آینده ابلاغ شود.

به گزارش کردپرس، خرداد ماه امسال نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی به طور میانگین ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد.

براساس این مصوبه نرخ کرایه تاکسی‌های گردشی خطی و ون به ٢ هزار تومان، شرکت‌های حمل و نقل درون شهری (آژانس‌های تاکسی تلفنی) به ۵ هزار تومان، تاکسی تلفنی مرکز ۱۳۳ به ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، تمامی تالار‌های سطح شهر ۵ هزار تومان و حق کمیسیون دفاتر آژانس‌ها نیز به ۱۲ هزار تومان افزایش یافته بود.

کد خبر 28668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha