سلیقه ای شدن نرخ کرایه تاکسی در مهاباد/دهن کجی رانندگان به مصوبات تاکسیرانی!

سرویس آذربایجان غربی- از ابتدای سال جاری بسیاری از رانندگان تاکسی های درون شهری مهاباد بر خلاف نرخ مصوب خواستار کرایه بیشتری از مسافران هستند و این امر به حدی زیاد شده که دیگر امکان شکایت به تاکسیرانی هم برای مسافران غیر ممکن شده است.

به گزارش کردپرس، سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مهاباد اخیرا در اطلاعیه ای نرخ های مصوب ناوگان حمل و نقل درون شهری تحت نظارت سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مهاباد که ١٥ فروردین ماه سال جاری با افزایش درصد اعلام شده بود، را مجددا بازنشر کرده است.

این بازنشر در حالی صورت می گیرد که از ابتدای سال بسیاری از رانندگان تاکسی های تلفنی درون شهری مهاباد بر خلاف نرخ مصوب خواستار دریافت کرایه بیشتری از مسافران هستند و چنانچه مسافری به این موضوع اعتراض کند از ارائه خدمات به او سرباز می زنند!

وفور این موضوع کار را به جایی کشانده که دیگر امکان شکایت به تاکسیرانی هم برای مسافران غیر ممکن شده است.

به عنوان یک خبرنگار بارها تا کنون با بی شمار رانندگان تاکسی های تلفنی خاطی برخورد کرده ام و وقتی راننده تاکسی خواستار دریافت کرایه بیشتر شده است، نرخ مصوب را به او اعلام کرده ام اما بیشتر رانندگان اعلام می کنند: «هزینه ها بالاست، این نرخ مصوب تاکسی رانی برایمان اهمیتی ندارد یا کرایه بیشتر پرداخت کن یا پیاده شو!»

کرایه های سلیقه ای، دعواهای روزانه مسافران و رانندگان تاکسی تلفنی بر سر کرایه، تاکسی های بی نام و نشان درون شهری، خودروهای شخصی که مسافر سوار می کنند، دعوای شرکت های تاکسیرانی اینترنتی با شهرداری و سازمان تاکسیرانی و ... به جنگ اعصابی تمام عیار و روزانه در کف خیابان های شهر مهاباد تبدیل شده است و باز نشر اطلاعیه "نرخ مصوب کرایه تاکسی" از سوی سازمان تاکسیرانی هم نمی تواند دردی از این وضعیت بغرنج ایجاد شده، دوا کند.

گویا وفور شکایت مردمی، سازمان تاکسیرانی مهاباد را مجبور به بازنشر این اطلاعیه کرده و در آن از شهروندان خواسته شده؛ «در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عدم رعایت نرخ های مصوب از سوی رانندگان وتقاضای وجه اضافی از مسافر، با در دست داشتن کد شناسائی تاکسی متخلف که بر روی شیشه جلو و عقب نصب شده، به  اداره ی بازرسی سازمان مدیریت حمل و مراجعه، تا موضوع، بررسی و برابر مقررات اقدام قانونی لازم صورت پذیرد».

این در حالی است که نرخ های کاملا سلیقه ای کرایه تاکسی تلفنی در مهاباد جایی برای طرح شکایت باز نگذاشته است و با این اوصاف مردم باید روزانه کار و زندگیشان را تعطیل کرده و دنبال شکایت از چندین و چند راننده تاکسی باشند!!

بر اساس مصوبه فروردین ماه؛ تاکسی های گردشی، خطی و ون در سطح شهر ۴ هزار تومان و تاکسی های خطی، ون به مقصد کوی هژار، کوی دانش، خانقاه، سیدآباد، آپارتمانهای مهر بازارچه، صنعت و معدن روناس یک و دو، ٥ هزار تومان تعیین شده است.

 تاکسی های تلفنی نیز در مسیرهای داخل شهری ۱۲ هزار تومان تعیین شده که به استثنای مجتمع روناس دو آپارتمانهای صنعت و معدن به مقصد خانقاه، کوی دانش، کوی بهداری، شهرک صبا، پشت تپ، فجر، سیدآباد و برعکس ۱۵ هزار تومان تعیین شده است. همچنین از خانقاه، کوی دانش، کوی بهداری، شهرک صبا، به مقصد پشت تپ فجر و سید آباد و برعکس و شهرک فجر و سیدآباد به پشت تپ و برعکس نیز ١٥ هزار تومان نرخ تعیین شده است.

 نرخ مصوب تاکسی های مرکز ۱۳۳ نیز ۱۵ هزار تومان تعیین شده و نرخ کلیه تالار های سطح شهر در سال جدید ۲۰ هزار تومان مصوب شده است.  مرکز آنلاین ۱۸۳۰ نیز ۱۵ هزار تومان تعیین شده و به ازای هر کیلومتر اضافه هزار و ۷۵۰ تومان و به ازای هر دقیقه توقف ۶۰۰ تومان نرخ مصوب تعیین شده است.

با وجود این اما تنها چیزی که در خیابان های مهاباد محلی از اعراب ندارد، این مصوبات است که بسیاری از رانندگان تاکسی تلفنی در ٨ ماهه گذشته به آن دهن کجی می کنند و خواستار کرایه های بیشتر از ٢٠ تا ٣٠ هزار تومان هم شده اند.

لازم است سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مهاباد و شخص شهردار در راستای احقاق حقوق شهروندی، به این وضعیت ورود کرده تا یک بار برای همیشه تکلیف کرایه تاکسی در مهاباد برطرف شود.

کد خبر 2762291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha