این جنگ، جنگ جهانی سوم است

سرویس ترکیه - واسلی بودنار، سفیر اوکراین در ترکیه، در تجمع اعتراضی شهروندان اوکراین در آنکارا، جنگ اخیر را آغاز جنگ جهانی سوم دانست.

به گزارش کردپرس، اوکراینی های مقیم ترکیه با برگزاری تجمعی در میدان اولوس آنکارا، از مردم ترکیه خواستند تا از آنها حمایت کنند. واسلی بودنار، سفیر اوکراین در آنکارا، با شرکت در این تجمع، جنگ آغاز شده را جنگ جهانی سوم دانست و از مردم خواست تا در کنار اوکراین باشند.

به نوشته جمهوریت، گروهی از شهروندان اوکراینی مقیم ترکیه، در حالی که پرچم های ترکیه و اوکراین را حمل می کردند، شعارهای «نه به جنگ»، «پوتین از اوکراین بیرون برو»، «آنکارا، کیف شانه به شانه»، «زنده باد ترکیه، زنده باد اوکراین» سر دادند.

واسلی بودنار، سفیر اوکراین، با بیان اینکه این جنگ کشتار مردم اوکراین است، گفت: «هدف این جنگ نابودی حکومت اوکراین است. امروز ده ها غیرنظامی جان خود را از دست دادند. به این ترتیب عملیات نابودگرانه ای آغاز شد. همه مردمی که در اوکراین زندگی می کنند، همچنین مردم روسیه، از این جنگ آسیب می بینند. این جنگ علیه اوکراین نیست، این جنگ جهانی سوم است. بلاروس اکنون در این جنگ درگیر است و روسیه می خواهد قزاقستان را نیز وارد جنگ کند.»

سفیر اوکراین با اشاره به این که امروز اولین کمک های بشردوستانه از ترکیه به اوکراین رسیده است، گفت: «ما از ترکیه تقاضای یاری و حمایت داریم. در چند روز آینده یک حساب کاربری به نام سفارت اوکراین ایجاد خواهیم کرد تا کسانی که می خواهند به افراد جنگ زده کمک برسانند، از این طریق بتوانند این کار را انجام دهند. از اوکراین حمایت کنید.»

کد خبر 28137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha