نوجوان ارومیه ای به ٣ نفر دیگر جان دوباره بخشید

سرویس آذربایجان غربی- معاونت درمان دانشگاه، معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از دهمین اهدای عضو در استان با ایثار خانواده ارومیه‌ای در سال جاری خبر داد.

دکتر ناصر مسعودی در این باره به کردپرس گفت: دهمین پیوند عضو سال جاری مربوط به نوجوان جان بخش ۱۶ ساله است که با اهداء اعضای بدنش، نجات بخش زندگی بیماران نیازمند به عضو شد.

او افزود: اعضای بدن مرحوم "مبینا اسدی آیدنلو" از ساکنان روستای آیدنلو ارومیه که به علت تشنج دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد .

معاونت درمان دانشگاه با بیان اینکه این دهمین مورد پیوند عضو استان در سال جاری بود، گفت: این بیمار ۱۶ ساله که در بیمارستان جامع زنان مهزاد ارومیه بستری شده بود بعد از رضایت گیری به بیمارستان امام خمینی ارومیه منتقل شد و بعد از کبد او به بیمارستان امام رضای تبریز منتقل شد تا نجات بخش جان بیمار نیازمند به پیوند کبد باشد و کلیه های آن مرحومه نیز به دو نفر از هم استانی های نیازمند پیوند کلیه در ارومیه پیوند زده شد.

مسعودی در پایان؛ با تقدیر و تشکر از واحد فراهم آوری اعضای پیوندی و تیم پیوند دانشگاه ارومیه و دانشگاه تبریز ضمن عرض تسلیت به خانواده های اهدا کننده و آرزوی صبر و شکیبایی، با اهدای لوح سپاس از ایثارگری خانواده های این عزیزان تقدیر کرد.

کد خبر 28112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha