راه اندازی پژوهشکده هورامان شناسی با همکاری دانشگاه رازی

سرویس کرمانشاه _ مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی اورامانات از راه اندازی پژوهشکده هورامان شناسی با همکاری دانشگاه رازی در کرمانشاه خبرداد.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ پویا طالب نیا در نشست انعقاد تفاهم نامه سه جانبه علمی پژوهشی اورامانات که با حضور رئیس دانشگاه رازی، سرپرست میراث فرهنگی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در محل دانشگاه رازی برگزار شد؛ گفت: در تلاش هستیم تا با همکاری پژوهشگران و ظرفیت دستگاه هایی که در این تفاهم نامه مشارکت دارند، بتوانیم مشکلات و معضلات موجود در اورامانات را مرتفع کنیم.

طالب‌نیا با تاکید بر قرار دادن ساختار پژوهشی برای این برنامه در ادامه عنوان کرد: در بسیاری از موارد در پروژه ها به صورت آزمون و خطا پیش می روند که آسیب بسیاری در پی دارد اما اگر طرحی با دیدگاه پژوهشی و علمی پیش برود قطعا زیرساخت های مناسبی خواهد داشت و با خطاهای کمتری مواجه می شود.

مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی اورامانات با اشاره به جایگاه علمای دینی منطقه تصریح کرد: باید دقت ویژه‌ای پیرامون رعایت جایگاه این بزرگان داشته باشیم زیرا علاوه بر برخورداری از جایگاه روحانیت، دارای شناخت جامعه شناسانه ای نسبت به منطقه هستند.

وی ادامه داد: روز بعد از ثبت جهانی که خدمت ملاقادر قادری بودیم و ایشان گفتند؛ این ثبت جهانی شبیه یک نوزاد تازه متولد شده است و اینکه چه لباسی تن او کنیم و چگونه آن را تربیت کنیم، بر عهده ماست.

طالب نیا گفت: امیدوارم این تربیت را به صورت صالح انجام دهیم و لباس خوبی بر تن هورامان بپوشانیم تا مردم این منطقه و حتی غرب کشور از مزایای این ثبت جهانی بهره مند شوند و همچنین دستاوردهای جهانی ثبت هورامان به عنوان گستره ترین منظر فرهنگی در ایران شناخته شود.

مدیر پایگاه فرهنگی هورامان وی با اشاره به نمایشگاه اخیری که در تهران برگذار شد؛ افزود: نمایشگاه بین المللی گردشگری و میراث فرهنگی با حضور پنج استان غرب کشور در نمایشگاه بین المللی و به صورت مشترک برگذار شد و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت هورامان برای این پنج استان غرب کشور استفاده کنیم.

وی در ادامه به جایگاه ویژه مشاهیر و بزرگان منطقه اشاره کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم این بزرگان را با خود همراه کنیم البته بسیاری از این بزرگان ارتباطات خوبی با دانشگاه دارند و با حضور این اساتید می توانیم کمیته های فنی و تخصصی را تشکیل دهیم.

طالب نیا افزود: سعی می کنیم تا پیش نوروز ۱۴۰۱ پژوهشکده هورامان شناسی در زیر شاخه های کرمانشاه شناسی با همکاری پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان و دانشگاه رازی را به سرانجام برسانیم.

وی در ادامه به فعالیت‌های پژوهشی پایگاه جهانی هورامان اشاره کرد و گفت: به جرأت می توان گفت هیچ نهاد پژوهشی در ایران دستاورد های پایگاه پژوهشی هورامان را ندارند و ما با کمال میل این پژوهش ها را در اختیار دانشگاه رازی قرار می دهیم. همچنین تلاش می کنیم داده های میدانی که حاصل شش سال زحمات شبانه روزی تیم های پژوهشی است تبدیل به داده های آکادمیک شود.

مدیر پایگاه فرهنگی هورامان بیان کرد: علاوه بر این در سالگرد ثبت جهانی هورامان، کنگره بی المللی هورامان شناسی را با حمایت دانشگاه رازی و میراث فرهنگی و دیگر مجموعه ها برگذار می کنیم.

کد خبر 27887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha