ادامه بازداشت عثمان کاوالا تصمیم اردوغان است

سرویس ترکیه - نمایندگان اپوزیسیون ترکیه ادامه بازداشت کاوالا را غیر قانونی دانسته و خواستار آزادی فوری او شدند.

به گزارش کردپرس، امروز چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده ترکیب شده پارک گزی و چارشی، علیه عثمان کاوالا بازرگان و فعال حقوق بشر و 52 تن دیگر از شهروندان برگزار شد. دادگاه تصمیم گرفت تا دوباره پرونده های پارک گزی و چارشی را از هم تفکیک کند. ادامه بازداشت کاوالا واکنش بسیاری از نمایندگان اپوزیسیون را در پی داشت.

به نوشته جمهوریت، در این جلسه دادگاه حکم بر ادامه زندان عثمان کاوالا تنها متهم بازداشت شده این پرونده ها داده شد.

بسیاری از چهره های سرشناس و نمایندگان مجلس به حکم دادگاه مبنی بر ادامه بازداشت کاوالا واکنش نشان داده و آن را نه بر اساس رأی دادگاه بلکه بر اساس تصمیم کاخ ریاست جمهوری و شخص رجب طیب اردوغان ارزیابی کردند.

سزگین تانریکولو نماینده حزب جمهوری خواه خلق (CHP) با انتشار ویدئویی در ارزیابی این تصمیم خطاب به حکومت گفت: «دوست ما عثمان کاوالا باز هم آزاد نشد. ما تصمیمات غیر قانونی شما را بی چون و چرا نخواهیم پذیرفت. شما دارید در لب پرتگاه هم به سوابق جنایی خود می افزایید.»

اوزگور اوزل نماینده ارشد CHP نیز در پستی در توئیتر خود نوشت: «همه این کارهای غیرقانونی تنها در کشوری رخ می دهد که توسط طیب اردوغان اداره می شود.» او با بیان این که حتی یک مدرک علیه کاوالا وجود ندارد، خواستار آزادی کاوالا شد.

علی ماهر باشاریر نماینده دیگر CHP با انتشار پستی در صفحه خود در شبکه های مجازی نوشت: «همه می دانیم که این تصمیم، تصمیم دادگاه نیست، تصمیم کاخ ریاست جمهوری است!»

گفتنی است عثمان کاوالا اکنون هزار و 575 روز است که علیرغم تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR) به طور غیر قانونی در زندان به سر می برد.

کد خبر 27877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha