عضو ارشد اتحادیه میهنی: با حزب دمکرات درباره ریاست جمهوری، هیچ توافقی نکرده ایم

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان با تأکید بر عدم وجود توافق بین حزب متبوعش با حزب دمکرات کردستان تأکید کرد در صورت دستیابی به توافق، این امر به نفع برهم صالح نامزد مورد نظر اتحادیه میهنی خواهد بود.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "احمد ایوب" در این باره گفت: نامزد حزب دمکرات کردستان به دلیل اینکه از هوشیار زیباری ضعیف تر است از گردونه رقابت ها برای ریاست جمهوری عراق حذف خواهد شد و هیچ گونه توافقی بین دو حزب درباره یک شخصیت واحد صورت نگرفته است.

احمد ایوب افزود: اجرای اصل توافق در میان جریانات کرد، باعث افزایش شانس برهم صالح برای ریاست جمهوری مجدد خواهد شد. زیرا وی اولین نامزد در این زمینه است و شانس نامزد حزب دمکرات بسیار کم است.

عضو ارشد اتحادیه میهنی تأکید کرد: دستیابی به توافق درباره نامزد ریاست جمهوری برای اتحادیه میهنی که نامزدش در صدر نامزدهای مطرح در این زمینه قرار دارد، مطلوب است.

یادآور می شود محمد البلداوی عضو ائتلاف فتح در مجلس عراق پیشتر اعلام کرده بود چارچوب هماهنگی به نامزدی رأی خواهد داد که متعهد به حفظ وحدت و جایگاه عراق باشد و نمایندگان عضو چارچوب در زمینه رأی دادن به نامزدها آزادی عمل خواهند داشت.

کد خبر 27809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha