بیش از 81 هزار ایرانی‌ به طور قانونی در ترکیه زندگی می‌کنند

سرویس ترکیه - زندگی بیش از 81 هزار شهروند ایرانی دارای اجازه اقامت در ترکیه، شهروندان ایران را در رتبه چهارم اتباع خارجی دارای اجازه اقامت در ترکیه قرار داده است.

به گزارش کردپرس، شهروندان ایران با 81 هزار و 79 اجازه اقامت در رتبه چهارم اتباع خارجی دارای بیشترین تعداد اجازه اقامت رسمی در ترکیه قرار دارند.

بنا بر گزارش منتشر شده در TRT، براساس داده های اداره مهاجرت ترکیه تا 23 می سال جاری میلادی در مجموع یک میلیون و 125 هزار و 61 شهروند خارجی با دریافت اجازه اقامت در ترکیه زندگی می‌کنند. از این میان 595 هزار و 936 کارت اقامت اعطا شده برای شهروندان خارجی به صورت کوتاه مدت بوده و 174 هزار و 242 تبعه خارجی نیز با کارت اقامت دانشجویی و آموزشی در ترکیه به سر می‌برند.

اقامت خانوادگی با 127 هزار و 203 مورد رتبه سوم کارت‌های اقامت رسمی اعطا شده از سوی اداره مهاجرت برای شهروندان خارجی به خود اختصاص داده و 227 هزار و 680 تبعه خارجی نیز با انواع دیگر اجازه اقامت در ترکیه زندگی می‌کنند.

شهروندان ترکمنستان با 112 هزار و 251 فقره بیشترین شمار اتباع خارجی دارای کارت اقامت رسمی در ترکیه را به خود اختصاص داده اند.

همچنین شهروندان روسیه با 96 هزار و 423 مورد، عراقی‌ها با 86 هزار و 9 مورد و ایرانی‌ها نیز با 81 هزار و 79 مورد در رتبه‌های بعدی شهروندان خارجی دارای بیشترین تعداد اجازه اقامت در ترکیه هستند.

شهروندان سوریه، آذربایجان، ازبکستان، قزاقستان، افغانستان و اوکراین نیز در رده های بعدی این آمار قرار دارند.

از سوی دیگر استان استانبول با 550 هزار و 959 مورد میزبان بیشترین شمار شهروندان خارجی دارای اجازه اقامت رسمی در ترکیه است. آنتالیا، آنکارا، بورسا، مرسین و ازمیر نیز رتبه‌های بعدی استان‌های مورد علاقه اتباع خارجی دارای اقامت رسمی در ترکیه را به خود اختصاص داده اند.

این آمار تنها شامل آن دسته از اتباع خارجی است که با کسب انواع کارت اقامت رسمی در ترکیه زندگی می‌کنند.

کد خبر 2771238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha