رنج‌نامه دهیار هفت چشمه ایلام و برزخ بلاتکلیفی

سرویس ایلام - دهیار روستای هفت چشمه ایلام یادداشتی در اختیار رسانه ها قرار داده و به برخی موانع حل نشده و مشکلات عمومی این روستای پرجمعیت و بزرگ استان پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، جعفر شمسی زلان دهیار هفت‌چشمه در این یادداشت آورده است:

نکات ذیل در واقع رنج نامه ای است از تلاشهای سه ساله شورای اسلامی روستای هفت چشمه که تا به امروز خار در چشم و استخوان در گلو از گفتن این موارد امتناع ورزیده اما با توجه به قطعیت به نتیجه نرسیدن تلاشها، با شما و مردم در میان خواهیم گذاشت.

۱- در خصوص وضعیت بلوار اصلی روستای هفت چشمه، این موضوع متأثر از وضعیت کلی روستای هفت چشمه و بحث الحاق و یا عدم الحاق این روستا به همراه سه روستای دیگر به شهر ایلام است به نحوی که به بلوار این روستا به مدت هفت سال توسط هیچکدام از نهادهای بنیاد مسکن، راهداری و شهرداری خدمات رسانی نمی‌شد. این موضوع همچنین باعث شده که در ۱۴ هکتار بالادست روستا و ۱۰ هکتار در قسمت شرقی روستا ساخت و ساز غیرمجاز صورت بگیرد و در این مناطق که به نوعی بافت حاشیه نشین بدون رعایت هیچگونه ضوابط ساخت و ساز (کوچه و خیابان بندی و ...) شکل بگیرد.

۲- به همین خاطر پیگیری این موضوع در دستور کار شورای اسلامی روستای هفت چشمه قرار گرفت، به طوری که ۱۲ بار حضور در وزارت کشور جهت پیگیری این موضوع توسط شورای این روستا صورت گرفت. متأسفانه علی رغم پیگیری های مکرر آنچه از سوی برخی مسئولان فشار عده ای خاص نامیده شد، موجب شده است که وزارت کشور به بهانه های واهی و تعجب برانگیز این موضوع را در محاق و هاله ای از ابهام ببرد.

۳- از جمله این بهانه‌های واهی می‌توان درخواست مصوبه شورای شهر فعلی و روستاهای در دست الحاق دانست در حالی که این مصوبه یکبار انجام گرفته و طبق اصل ۱۰۳ قانون اساسی برای تمام مسئولان لازم الاجرا است. بهانه دیگر اعلام فاصله ۲ کیلومتری بین روستای هفت چشمه تا ورودی شهر ایلام توسط کارشناسان این وزارتخانه پس از بازدید در حالی که این فاصله ۷۰۰ متر بیشتر نیست. از دیگر موارد می‌توان درخواست ارسال نامه توسط فرمانداری ایلام مبنی بر استیفای حقوق دولتی در منطقه بین هفت چشمه و فاطمیه (در حالی که کارشناس دیگر وزارت کشور به بازدید آمده و می‌داند که این نقطه ساخت و ساز غیر مجاز است) و... را نام برد.

۴ - به طور خلاصه در حالی که حتی یک متر نمی توان به محدوده این روستا الحاق کرد طرح هادی این روستا تکمیل شده است و نه از طریق ماده پنج (۵) و نه از طریق بنیاد مسکن نمی‌توان به محدوده روستا اضافه کرد و این روستا در وضعیتی بین شهر و روستا محبوس مانده است و در آینده ای نزدیک شاهد محله‌های دیگری مثل کارخانه نمک در بالادست و شرق این روستا خواهیم بود.

۵- در خصوص درختان بلوار نیز متأسفانه آب اتصالی به شبکه آبیاری توسط شهرداری ایلام قطع شده و اکنون سیستم آبیاری در بلوار اصلی موجود نیست.

از استاندار محترم، دادستان محترم، فرماندار محترم و... خواهشمندیم وضعیت این روستا را تعیین تکلیف نمایند. شورای اسلامی و مردم این روستا ابداً نه اصراری به روستا ماندن دارند و نه الحاق به شهر ایلام اما تعیین تکلیف و خارج شدن از این برزخ تنها خواسته این مردم است.

کد خبر 2771049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha