استرداد یک زن و سه کودک خانواده‌های داعش به بریتانیا

سرویس سوریه - مدیریت خودگردان یک زن و سه کودک خانواده‌های داعش تبعه بریتانیا را به هیأتی بریتانیایی تحویل داد.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) یک زن و سه فرزند خانواده‌های داعش ساکن اردوگاه‌های این منطقه را به هیأتی بریتانیایی تحویل داد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، یک هیأت بریتانیایی به ریاست «آنا اسنو» نماینده ویژه بریتانیا در امور سوریه و «اد ویلکس» دبیر دوم سیاسی دفتر بریتانیا در امور سوریه از مناطق شمال و شرق سوریه بازدید کردند.

اعضای هیأت بریتانیایی مورد استقبال «الهام احمد» و «فنر الغیث» روسای مشترک دایره روابط خارجی AANES، «خالد ابراهیم» عضو شورای اجرایی این دایره و «لانا حسین» نماینده یگان‌های مدافع زنان (YPJ) قرار گرفتند.

در این دیدار وضعیت سیاسی، اقتصادی، امنیتی و انسانی سوریه مورد ارزیابی قرار گرفت.

الهام احمد به انتخابات شهرداری‌های شمال وش رق سوریه که در ۱۱ ژوئن برگزار می‌شود اشاره کرد و آن را گامی مثبت در جهت ایجاد یک نظام دموکراتیک شفاف‌تر و مشروع دانست.

الهام احمد همچنین به حملات ارتش ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه اشاره کرد و یادآوری کرد که بر اثر این حملات، زیرساخت های منطقه به شدت آسیب دیده و در نتیجه تنش و درد ساکنان عمیق‌تر شده است.

«آنا اسنو» فرستاده ویژه انگلیس در امور سوریه نیز در این دیدار گفت: «بریتانیا که یکی از اعضای ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش است، به وظیفه خود در برابر تهدید داعش و جلوگیری از بقای آن ادامه خواهد داد. اوضاع در شمال و شرق سوریه پیچیده است و تهدید داعش همچنان بر جوامع سوریه، عراق و فراتر از آن وجود دارد.»

آنا اسنو در ادامه  از نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) و مسئولان دایره روابط خارجی AANES برای حمایت از این هیأت در بازگشت شهروندان بریتانیایی از شمال و شرق سوریه به کشورشان تشکر کرد.

در پایان نمایندگان AANES یک زن و ۳ کودک بریتانیایی از خانواده‌های داعشی ساکن اردوگاه‌های شمال و شرق سوریه را به هیأت بریتانیایی تحویل دادند و تحویل طبق یک سند رسمی انجام شد.

کد خبر 2770908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha