ترکیه بدون موافقت آمریکا و روسیه توان حمله به کردستان سوریه را ندارد

سرویس سوریه - «روهلات عفرین» عضو فرماندهی کل YPJ اعلام کرد که ترکیه بدون موافقت آمریکا و روسیه توان حمله به کردستان سوریه را ندارد.

به گزارش کردپرس، «روهلات عفرین» از اعضای فرماندهی کل یگان‌های مدافع زنان(YPJ) در مصاحبه‌ای اعلام کرد که ترکیه بدون موافقت ایالات متحده آمریکا و فدراسیون روسیه نمی‌تواند به مناطق شمال و شرق سوریه حمله زمینی انجام دهد.

به نوشته آژانس خبری شارپرس، رئیس‌جمهور ترکیه هفته گذشته بار دیگر کردستان سوریه را به انجام حمله زمینی تهدید کرد و همزمان مجلس سوریه دموکراتیک(MSD) نیز نشست عمومی خود را برگزار کرد و مسئله حملات ترکیه به کردستان سوریه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

«روهلات عفرین» عضو فرماندهی کل YPJ که در نشست MSD شرکت کرده بود در مصاحبه‌ای احتمال عملی شدن تهدیدات ترکیه علیه کردستان سوریه را مورد بحث قرار داد.

«روهلات عفرین» در آغاز سخنان خود اظهار داشت: «در نشست MSD در مورد مسائل زیادی بحث شد و در مورد این مسئله نیز بحث شد که کردستان سوریه از یک مرحله بسیار مهم و خطرناک عبور می‌کند زیرا که همه جهان و به ویژه منطقه در بحران عمیقی قرار دارد. پس از شکست اردوغان در آخرین انتخابات شهرداری‌های ترکیه، اردوغان می‌خواهد یک راه‌حل برای خود بیابد و به همین منظور می‌خواهد به کردستان سوریه حمله کند و همیشه احتمال حمله زمینی وجود دارد.»

روهلات عفرین در ادامه تصریح کرد که بدون حمایت روسیه و آمریکا از ترکیه، هرگونه حمله این دولت به کردستان سوریه موفقیت‌آمیز نخواهد بود و افزود: «در دیدارهایمان با آمریکا و روسیه این مسئله را با آنها در میان گذاشته‌ایم، آنها می‌گویند که اگر ارتش ترکیه به صورت زمینی حمله کند، داعش دوباره احیا خواهد شد.»

روهلات عفرین در پایان سخنان خود از جامعه بین‌الملل، آمریکا و روسیه خواست که مانع حمله زمینی ترکیه شوند و حملات هوایی و پهپادی این کشور را نیز متوقف کنند.

کد خبر 2770858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha