دولت باغچه لی: میدان را برای حامیان دمیرتاش و کاوالا خالی نخواهیم گذاشت + فیلم

سرویس ترکیه - دولت باغچه لی در واکنش به اعتراض کنندگان به احکام دادگاه کوبانی، اعتراض به این احکام را توهین به دولت و ملت ترکیه خواند.

به گزارش کردپرس، دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی (MHP) و شریک ائتلاف حاکم، در سخنانی در واکنش به اعتراض های صورت گرفته به احکام سنگین دادگاه کوبانی علیه سیاستمداران کُرد، سیاستمداران در بند را به تجزیه طلبی متهم کرد و اعتراض به احکام صادر شده را توهین به دولت و ملت ترکیه و ناشی از نفاق دانست.

ما باید نقشه ها و دسیسه های داخلی و خارجی را نقش بر آب کنیم

باغچه لی در نشست مشورت و ارزیابی فعالیت های شهرداران MHP، با اشاره به فرایند عادی سازی روابط میان احزاب -که این روزها سر تیتر اخبار رسانه های ترکیه را تشکیل می دهند- با بیان این که ترکیه باید از فضای پر تنش انتخابات دور شود، گفت: «فراخوان‌ها برای نرم‌شدن و عادی‌سازی نباید فقط در حد کلمات باقی بمانند. نمی توانیم هم به میخ بزنیم و هم به نعل. رسیدن به اهداف صدسالگی جمهوری ترکیه باید سوگند ملی ما باشد. وظیفه ما این است که نقشه ها و دسیسه های داخلی و خارجی را نقش بر آب کنیم.»

هیچ رأفتی به حامیان تجزیه کشور نمی کنیم

او افزود: «آیا ما از گناه کسانی می گذریم که منابع شهرداری را در اختیار سازمان تروریستی و حامیان جدایی طلب آن می گذارند یا چشم به تحمیل کسانی می بندیم که از دموکراسی و آزادی سوء استفاده می کنند.»

باغچه لی گفت که هیچ رأفت و نرمشی در قبال کسانی که به دنبال تجزیه کشور هستند، وجود نخواهد داشت.

کسانی که به مجازات دمیرتاش اعتراض می کنند منافق و ریاکارند

رهبر ملی گرای تُرک، با بیان این که متهمان پرونده کوبانی مرتکب جرم تلاش برای براندازی جمهوری ترکیه شده اند، گفت: «غیرقانونی خواندن مجازات دمیرتاش تروریست و دیگر جدایی‌طلبان و عاملان وقایع 6 تا 8 اکتبر، اعتراض و مخالفت با این مجازات، بزرگ‌ترین توهین به دولت و ملت ترکیه است.» او کسانی را که با اعتراض به احکام دادگاه کوبانی آن را تنش زا و آسیب رسان به فضای عادی سازی عنوان کرده اند، «دو رو، ریاکار، منافق و دوست دار تروریسم» خواند.

به آنها نشان خواهیم داد که یک من ماست چقدر کره دارد!

دولت باغچه لی، با بیان این که «وقتی موضوع آینده کشور و ملت در میان است، نباید کسی را مبرا دانست» گفت: «ما میدان را برای کسانی که به منظور حمایت از دمیرتاش تروریست، و کاوالای جاسوس در جبهه اشغال داخلی مستقر شده اند، خالی نمی کنیم. علاوه بر این، به آنها نشان خواهیم داد که یک من ماست چقدر کره دارد!»

لازم به ذکر است که رای دادگاه اعتراضات کوبانی که در آن 108 نفر از سیاستمداران کرد از جمله صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ رؤسای مشترک پیشین HDP محاکمه شده اند، روز 16 می اعلام شد. بر اساس تصمیم دادگاه صلاح الدین دمیرتاش رهبر مشترک پیشین HDP مجموعا به 42 سال و فیگن یوکسک داغ رهبر مشترک پیشین دیگر HDP به بیش از 30 سال، همچنین احمد ترک سیاستمدار کهنه کار کرد و شهردار ماردین به 10 سال زندان محکوم شدند. احکام سنگین علیه فعالان سیاسی کُرد باعث ایجاد واکنش شدید از سوی بسیاری از روزنامه نگاران، شخصیت ها و فعالان سیاسی احزاب اپوزسیون شد.

کد خبر 2770656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha