پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی کردستان، کلید توسعه تولید و اشتغال

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید داخلی، طرح پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی استان کردستان با هدف رفع موانع تولید، افزایش ظرفیت و ایجاد اشتغال در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کردستان که با هدف بررسی مطالعات طرح جامع شهرستان سقز برگزار شد، بر اهمیت اجرای طرح پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی برای رونق تولید و اشتغال در این استان، تاکید کرد.

وی این طرح را راهکاری موثر برای شناسایی چالش های پیش روی واحدهای تولیدی و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع آنها دانست.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، افزود: فعال سازی واحدهای راکد و نیمه فعال صنعتی در استان کردستان امری ضروری است که با مشارکت بخش خصوصی و همکاری بخش دولتی می توان به آن دست یافت.

خلیقی به اقدامات انجام شده در حوزه معدن استان اشاره کرد و از برگزاری اختتامیه پرواز ژیو فیزیک و همچنین گام های برداشته شده در زمینه اکتشافات معدنی خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم که این اقدامات منجر به افزایش سرمایه گذاری و اشتغالزایی در بخش معدن استان شود.

وی به برنامه ریزی های انجام شده در کارگروه توسعه صادرات استان اشاره کرد و ادامه داد: هدفگذاری صادرات یک میلیارد و ۲۲ میلیون دلار برای سال جاری در نظر گرفته شده و امیدواریم با تلاش همه دست اندرکاران، شاهد رشد و رونق صادرات در استان کردستان باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: اجرای طرح پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی و همچنین برنامه ریزی های انجام شده در حوزه صادرات، می تواند به رونق اقتصادی استان کردستان و بهبود معیشت مردم این منطقه کمک کند.

کد خبر 2770650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha