توسعه شهری در کردستان متوقف است/ساختار مدیریت نیازمند اصلاح است

استاندار کردستان گفت: در زمینه توسعه شهری با موانع و محدودیت های قانونی کنونی، تقریبا توسعه شهری در استان متوقف است و برای جلوگیری از این امر باید قانون موجود اصلاح و راهکارهای دیگری تدوین شود.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای مسکن کردستان، ضمن تاکید بر رفع تکلیف پروژه های مسکن ملی در استان، گفت: هیچ عذر و بهانه ای در خصوص تامین زمین، آماده سازی، معارض و امثال این موارد به هیچ وجه در بحث ساخت  و سازها قابل قبول نیست و هر چه سریع تر به صورت شبانه روزی حوزه حقوقی راه و شهرسازی  نسبت به رفع این موانع همت گمارد.

وی با اشاره به موضوع بازآفرینی شهری، اظهار کرد: فرمانداران تا جلسه آینده مکلفند شهرداری ها را پای کار بیارند و با همکاری هم بسته های تشویقی نوسازی بافت های فرسوده را تدوین و اعلام کنند.

استاندار کردستان با اظهار نارضایتی از اینکه بجز شهرستان های قروه و دهگلان هیچ شهری در استان بسته تشویقی ابلاغ و اجرایی نشده است، افزود: تا جلسه آینده همه شهرهای استان باید نسبت به ارائه این بسته ها برای نوسازی بافت های فرسوده اقدام نمایند و این مهم اجرایی شود.

زارعی کوشا ادامه داد: در خصوص مسکن ملی برای ایثارگران و مشمولان طرح جوانی جمعیت باید تمهیداتی اندیشیده شود و بر اساس محدودیت ها این امر مصوب و تعیین تکلیف شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ پروژه ای تا قبل از رفع شائبه و معارض کلنگ زنی نخواهد شد، یادآور شد: نباید کلنگ زنی های مسأله دار تبدیل به نماد ناکارآمدی شود.

استاندار کردستان بیان کرد: در زمینه توسعه شهری با موانع و محدودیت های قانونی کنونی، تقریبا توسعه شهری در استان متوقف است و برای جلوگیری از این امر باید قانون موجود اصلاح و راهکارهای دیگری تدوین شود چرا که با این روند باید خط پایان توسعه در برخی شهرهای استان را شاهد باشیم.

زارعی کوشا گفت: مدیران شهری با برداشتن موانع به توسعه شهر سرعت دهند و در این زمینه موانع ساختاری از میان بر داشته شود.

کد خبر 2770580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha