سرانه زمین صنعتی در کردستان تنها ۴ مترمربع است

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان گفت: میانگین سرانه زمین صنعتی در کشور ۸ مترمربع است، در حالی که این رقم در استان کردستان ۴ مترمربع است.

حمیدرضا امانی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، کمبود زمین را یکی از مشکلات و چالش های بزرگ پیش روی شهرک شهرک های صنعتی کردستان عنوان کرد و گفت: سرانه زمین در اختیار نواحی شرکت شهرک ها در کشور ۱۸ متر مربع است که این میزان در استان ۱۱ متر مربع و سرانه زمین صنعتی نیز در کشور ۸ متر مربع است در حالی که در استان کردستان ۴ متر مربع است.

وی با بیان اینکه امسال ۳۰ واحد راکد و نیمه فعال مستقر در شهرک های صنعتی استان، احیاء وبه چرخه تولید باز می گردد، افزود: از طریق کلینیک کسب و کار نسبت به عارضه یابی و رفع مشکلات پیش روی واحد های راکد و نیمه فعال اقدام می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان با اشاره به اینکه در افق ۴ ساله و با ایجاد زیرساخت های لازم ظرفیت اشتغال ۱۵ هزار نفر در شهرک های صنعتی محقق می شود، اظهار کرد: طرحی که برای آن اجرای آن ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

امانی در ادامه از آغاز اقدامات برای احداث ۵۰۰ هکتار زمین برای تحویل به متقاضیان استان در شهرک های صنعتی خبر داد و ادامه داد: تاکنون یک هزار و ۶۲۲ قرارداد در شهرک های صنعتی استان منعقد شده که ۷۴۰ قرارداد به بهره برداری رسیده و ۱۴۰ واحد صنعتی هم راکد است.

کد خبر 2770325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha