۱۰۶۰ میلیارد تومان کمک مالی در سال ۱۴۰۲ به شهرداری های کردستان داده شد

استاندار کردستان گفت: در سال ۱۴۰۲ در مجموع اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و تأمین قیر، یک هزار و ۶۰ میلیارد تومان به شهرداری های سطح استان کمک مالی شد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها در سنندج، دولت می تواند از ظرفیت های قانونی خود به مجموعه شهرداری ها و دهیاری ها کمک کند که در ۲ سال گذشته این کمک ها روند رو به رشدی را در استان داشته است.

وی اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ در مجموع اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و تأمین قیر توانستیم ۴۵۰ میلیارد تومان به شهرداری های استان کمک کنیم که این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۹۶۰ میلیارد تومان و در سال گذشته به ۱,۰۶۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

استاندار کردستان افزود: کمک دولت به مجموعه دهیاری های استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۷۰ میلیارد تومان، سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان و سال گذشته ۳۳۵ میلیارد تومان بوده است.

زارعی کوشا با اشاره به تأمین بیش از ۳۰ دستگاه ماشین آلات برای دهیاری های کردستان، ادامه داد: علاوه بر مباحث عمرانی، توانسته ایم رویداد محوری را در روستاهای کردستان داشته باشیم.

وی یادآور شد: با مجموعه اقدامات زیرساختی که طی ۲ سال و نیم گذشته در استان صورت گرفته، در حدود ۲۰۰ روستای کردستان شاهد مهاجرت معکوس بوده ایم که جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر را شامل می شود.

استاندار کردستان از احداث ۳۷۰ کیلومتر راه روستایی نیز طی ۲ سال گذشته در استان خبر داد و بیان کرد: فاصله شاخص راه روستایی استان با میانگین کشوری تا پایان دولت سیزدهم کاهش پیدا کند.

کد خبر 2769866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha