دینور به یک مقصد مهم گردشگری تبدیل شده است

سرویس کرمانشاه _ سید امیر حسین هاشمیان گفت: بخش دینور در شهرستان صحنه به دلیل برخورداری از طبیعت زیبا، باغات فراوان و آثار تاریخی و تمدنی ارزشمند، به یکی از مقصدهای مهم گردشگری غرب کشور در ایام نوروز و دیگر فصول تبدیل شده است.

بخشدار دینور در گفتگو با خبرنگار کردپرس عنوان کرد: با توجه به‌ گردشگر پذیر بودن این منطقه‌، در اسفندماه سال گذشته جلسات معتددی در بخشداری با حضور دستگاه های خدمات رسان و امدادی عضو ستاد سفرهای نوروزی به منظور آماده سازی مقدمات حضور گردشگران و اسکان مناسب آن‌ها در ایام نوروزی انجام شد.

وی افزود: با توجه به پیش بینی های هواشناسی در مورد بارندگی‌های گسترده در ایام نوروز، گشت های امدادی و راهداری در مسیر های پرتردد منطقه مانند محور بیستون _ سنقر مستقر شدند.

دینور به یک مقصد مهم گردشگری تبدیل شده است

 سید امیر حسین هاشمیان افزود: پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر و راهداری برخی در نقاط صعب العبور مانند گردنه مله ماس در طول ایام نوروز به صورت شبانه روزی مستقر شدند. همچنین عملیات لکه گیری آسفالت مسیرهای پرتردد منطقه پیش از آغاز نوروز توسط راهداری انجام شد.‌

دینور به یک مقصد مهم گردشگری تبدیل شده است

نصب تابلو شهر دینور

وی در ادامه به نصب تابلو شهر دینور در ورودی شهر عنوان کرد: با وجود گذشت مدت زمان زیادی از تغییر نام شهر میانراهان به دینور، تابلوی مناسبی برای آن تهیه نشده بود.

هاشمیان ادامه داد: خوشبختانه با تلاش ها و پیگیری هایی که با کمک شهرداری و شورای شهر صورت گرفت، تابلو ورودی شهر با عنوان زیبای "به‌ شهر تاریخی دینور خوش‌ آمدید" نصب شد.

دینور به یک مقصد مهم گردشگری تبدیل شده است


بومگردی ها محور توسعه گردشگری
 

وی در بخش دیگری از سخنانش از بومگردی ها به عنوان یک ظرفیت ممتاز برای توسعه گردشگری نام برد و گفت: با توجه به ظرفیت های ممتاز گردشگری بخش دینور، بومگردی های متعددی به ویژه در دهستان کندوله شکل گرفته است که ظرفیت بسیار مناسبی برای اسکان گردشگران در ایام نوروز فراهم کرد.

بخشدار دینور افزود: پیش از آغاز نوروز با همراهی مدیر اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان صحنه از این بومگردی ها به صورت میدانی بازدید به عمل آمد و آخرین وضعیت و برنامه های این مجموعه ها برای ارائه خدمات هر چه مطلوب تر به مسافران نوروزی مورد بررسی قرار گرفت.

دینور به یک مقصد مهم گردشگری تبدیل شده است

وی ادامه داد: همچنین معابر اصلی روستاهای هدف گردشگری در دهستان کندوله و دهستان حر با همکاری بخش خصوصی و دهیاران سطح بخش پاکسازی شدند و گردشگران در ایام نوروز شاهد یک فضای پاکیزه تر در این روستاهای گردشگری بودند.

هاشمیان عنوان کرد: همچنین بخش معرفی میراث فرهنگی و تاریخی دهستان کندوله در محل کتابخانه عمومی شهید باهنر کندوله راه اندازی سازی شد و در ایام نوروز امکان آشنایی بیشتر با فرهنگ و تاریخ منطقه برای گردشگران فراهم شد.

دینور به یک مقصد مهم گردشگری تبدیل شده است

وی یادآور شد: با توجه به اینکه دینور مقصد گردشگری است علاوه بر استفاده از ظرفیت اقامتی این بومگردی‌ها، مدرسه دکتر چمران در شهر دینور و همچنین مدرسه شبانه روزی در روستای کرکسار برای اسکان مسافران در ایام نوروز آماده سازی شد و گردشگران از این امکان اقامتی استفاده کردند.

دینور به یک مقصد مهم گردشگری تبدیل شده است

برگزاری برنامه های فرهنگی مناسب ماه مبارک رمضان

بخشدار دینور در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: با توجه به‌ تقارن مبارک بهار قرآن و بهار طبیعت، برنامه محفل انس با قرآن کریم و برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی و مذهبی در جوار امامزاده محمود «ع» روستای شیرخان با حضور کودکان و نوجوانان و مردم و مسئولان  با همکاری اداره کتابخانه ها، سازمان تبلیغات اسلامی و  ناحیه مقاومت سپاه پاسداران شهید باهنر دینور منطقه برگزار شد.
 
وی ادامه داد: این برنامه شامل تلاوت قرآن کریم، اجرای سرود ملی، روخوانی و تفسیر جزء هفدهم قرآن مبین، مسابقه قرآنی، مسابقه نقاشی باموضوع قرآن، طبیعت، روز قدس و آزاد بود و در پایان مراسم از پنج نفر بزرگسال بصورت جایزه نقدی و بیست نفر از کودکان و نوجوانان با اهداء جوایز فرهنگی تجلیل شد.

  افتتاح روستا بازار در دینور

هاشمیان در دنباله سخنانش افزود؛ یکی دیگر از اقدامات انجام شده طی این مدت، افتتاح روستا بازار در شهر دینور و توزیع اقلام تنظیم در بازار بود.

وی گفت: اینکار بر اساس مصوبه جلسه ستاد نوروزی بخشداری انجام شد و امکان دسترسی آسان و ارزان مردم و گردشگران به اقلام خوراکی و ضروری را فراهم کرد و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت.

کد خبر 2769038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha