٢٥٠ کلاس درس با اتمام پروژه های نیمه تمام در مهاباد ساخته می شود

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهاباد گفت: حدود ۵۳ پروژه نیمه تمام در حوزه آموزش و پرورش مهاباد وجود دارد که در صورت اتمام آنها ۲۵۰ کلاس درس به مجموع کلاس‌های شهرستان افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار کردپرس، سید اسعد رسولی امروز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: در این شهرستان ۴۵ هزار دانش آموز وجود دارد که ۴۰ هزار نفر از آنها در ۳۳۵ با مدرسه دولتی و ۵ هزار نفر دیگر در ۳۳۳ مدرسه تحصیل می‌کنند.

او با اشاره به اینکه  که  ٧ هزار نفر از دانش آموزان در مهاباد از سرویس مدرسه استفاده می‌کنند، گفت: روزانه ۱۸۷ سرویس شامل ۵۸ مینی بوس ۱۲ اتوبوس ۴ میدل باس و ۱۶ دستگاه ون، مشغول خدمات رسانی به دانش آموزان هستند.

رسولی بیان کرد: آموزش و پرورش مهاباد توانسته ۲۷۶ سند ملکی برای املاک آموزش و پرورش ثبت کند و حائز رتبه برتر در این خصوص در سطح کشور شده است.

 او با اشاره به اینکه املاک کل آموزش و پرورش در شهرستان مهاباد ۳۲۰ مورد است، اضافه کرد: ۱۲ مورد دیگر نیز در دست اقدام است که به زودی سند آنها به نام آموزش و پرورش مهاباد آماده می‌شود.

اسکان بیش از ٤ هزار مسافر نوروزی در مدارس مهاباد

رسولی همچنین گفت: سال گذشته ۱۰ مورد احکام جایگزین حبس به صورت انجام خدمات رایگان شامل تهیه وسایل برای دانش آموزان بی‌بضاعت و خریداری تجهیزات مدارس در سال گذشته در مهاباد صادر شده است.

رسولی با اشاره به استقبال از مهمانان نوروزی در مهاباد گفت: از روزهای اول اسکان تا ۱۰ فروردین ماه امسال ۷۲۲ خانواده شامل ٤ هزار نفر مسافر در مدارس استقرار یافته اند که شامل ۱۲ مدرسه با ۹۶ کلاس درس است. در مهمانسرای خانه معلم نیز ۸۰ مهمان اسکان داده شدند.

کلاس بدون معلم در سال گذشته در مهاباد وجود نداشت

مدیر آموزش و پرورش مهاباد تصریح کرد: از ابتدای مهر ماه سال گذشته در دورترین روستاها کلاس بدون معلم در شهرستان مهاباد وجود نداشت و مهاباد جز اولین شهرهای بزرگ در سطح استان بود که تمام کلاس‌های متوسطه اول و دوم آن کاملاً پوشش داده و مشکل کلاس بدون معلم را سال گذشته خوشبختانه در شهرستان نداشتیم.

جذب ٥٥٠ نفر بی سواد کامل در حوزه سوادآموزی

 رسولی با اشاره به حوزه سوادآموزی در سال گذشته نیز گفت: این موضوع در ٣ دوره مقدماتی، انتقال و تحکیم انجام شده و آموزش و پرورش توانسته با ۱۵۴ نفر آموزش دهنده در جذب ۵۵۰ نفر از مجموع ۶۲۵ نفر بی‌سواد کامل اقدام کند.

 او افزود: در مرحله انتقال نیز از ۶۱۰ نفر با افزایش تعداد ۶۲۰ نفر جذب و در مرحله تحکیم از ۵۵۰ نفر ۵۲۰ نفر در مجموع جذب شدند.

اسعد رسول بیان کرد: مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز تا سال ۱۴۰۳ طبق دستور وزارت باید جمع آوری شوند. در حال حاضر نیز ۵ مدرسه تک نفره در شهرستان مهاباد وجود دارد و در این موارد از کانکس‌های استاندارد با حفظ نکات ایمنی استفاده می‌شود چرا که احداث مدرسه برای دانش آموزان کمتر از  ۴ نفر در روستاها ممکن نیست و در این خصوص از کانکس‌های استاندارد استفاده می‌شود.

کلیه سیستم های گرمایشی غیر استاندارد مدارس مهاباد جمع آوری شد

 او با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام نیز گفت: حدود ۵۳ پروژه نیمه تمام در حوزه آموزش و پرورش مهاباد وجود دارد که در صورت اتمام آنها ۲۵۰ کلاس درس به مجموع کلاس‌های شهرستان افزوده می‌شود.

 رسولی تاکید کرد: کلاس‌های دارای سیستم گرمایشی غیر استاندارد در سطح شهرستان مهاباد وجود ندارد و کلیه کلاس‌ها در این خصوص ایمن سازی شده‌اند. او افزود: همچنین سال گذشته ۴ میلیارد تومان جهت اصلاح زیربنایی سیستم گرمایشی هنرستان امیرکبیر مهاباد هزینه شده است.

 مدیر آموزش و پرورش مهاباد گفت: در این شهرستان پرونده غیر فعال رتبه‌بندی وجود ندارد و در حال حاضر همگی تعیین تکلیف شده‌اند همچنین بازنشستگان مشمول مهر ۱۴۰٢ نیز برای آنها پرونده تشکیل شده و رسیدگی خواهد شد.

رسولی در خصوص بازماندگان از تحصیل نیز گفت: در متوسطه اول و دوم بنابر آمار استانی ۴۵ نفر و بنابر آمار شهرستانی ۹۰ نفر جذب شده‌اند.

او از ارائه آمار ترک تحصیل‌ها و تعداد کلاس های کانکسی در شهرستان خودداری کرد.

کد خبر 2768752

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha