قرارداد حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله منعقد شد

سرویس ایلام - استاندار ایلام در گفتگوی نوروزی با تلویزیون ایلام اعلام کرد: قرارداد حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا عنوان کرد: این استان در حوزه نفت و گاز ظرفیت بالقوه ملی دارد و حدود ۱۱ درصد گاز و ۵ درصد منابع نفت درجای کشور مربوط به استان ایلام است. 

وی از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و گفت: ۲۹ اسفندماه قرارداد توسعه میدان نفتی آذر (چنگوله) برای حفر ۱۹ حلقه منعقد گردید که در اشتغال‌زایی، توسعه و رونق اقتصاد استان بسیار موثر است. 

استاندار ایلام در ادامه به ظرفیت‌های استان در حوزه انرژی اشاره و یادآور شد: مجوز پتروشیمی دره‌شهر صادر شده و به زودی کلنگ‌زنی می‌شود و پتروشیمی هلیلان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست. 

بهرام نیا اضافه کرد: شرکت ارغوان‌گستر نیز در آستانه افتتاح است و این شرکت در جوار پتروشیمی ایلام تامین کننده خوراک پارک پلی‌پروپیلن است که عملیات اجرایی این پارک به زودی آغاز می‌شود.

استاندار ایلام گفت: از همه هم‌استانی‌های عزیز و مردم بزرگوار استان و افراد تاثیرگذار در حوزه اقتصادی تقاضا داریم که با یک‌دلی، هم‌گامی و یدواحد شدن تلاش کنیم از ظرفیت‌های متعدد استان از جمله ظرفیت‌های حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و ظرفیت تولیدات معدنی و دامداری و کشاورزی را مورد استفاده و استان را متحول کنیم.

کد خبر 2768435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha