راه‌یافتگان به دور نهایی سومین دوره جایزه‌ گویندگی نرمه‌واران معرفی شدند

سرویس کرمانشاه _ مدیر برگزاری سومین دوره‌ی «جایزه‌ی گویندگی کردی نرمه‌واران» از اعلام راه یافتگان به مرحله‌ی نهایی این جایزه خبر داد.

دکتر جلیل آهنگرنژاد امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار کردپرس؛ گفت: خوشبختانه سطح کیفی آثار ارسالی از سوی شرکت‌کنندگان نسبت به دو دوره‌ی پیشین بسیار بالاتر بود و  این امید را در دل مشتاقان زنده‌تر می کند که چنین حوزه‌ای با استعدادهای فراوانش می‌تواند سالهای خوبی را برای زبان، فرهنگ و ادبیات کردی رقم بزند.

وی یکی از اهداف اهدای چنین جایزه‌ای را معرفی و شناخت آثار برگزیده‌ی ادبیات نوین کردی در جغرافیای باشوری آن دانست و افزود: مردم مشتاق فرهنگ و ادب کردی با چنین هنرمندانی می توانند برای همیشه بهترین های شعر، داستان، قطعه ادبی و سایر فورمتهای نوشتاری را از چنین حنجره‌های شکوهمندی بشنوند و به بودنشان مفتخر باشند. بویژه آنکه امروزه صداهای ماندگار، آثار ادبی موفق را ماندگارتر می کنند.

مدیرمسئول صدای آزادی، ضمن تقدیر از داوران این دوره‌ی جشنواره که خود از بهترین‌های این عرصه‌هستند، افراد منتخب را به این شرح اعلام کرد: 1. دنیا شهیدی 2. فاطمه فتاحی 3. عباس هوشمند 4. علی اصغر کاکایی 5. افشین رستمی 6. نسرین باوند پور 7. زینب اکبری.

پس از اعلام آرای داوران، مرحله‌ی نهاییِ انتخاب بهترین گوینده و دکلماتور سال کوردی در جغرافیای کرمانشاه و ایلام آغاز می‌شود و برگزیدگان دوباره در این مرحله به رقابت خواهند پرداخت. فرد منتخب نیز در مراسم برگزیدگان ادبی کردی که آن نیز از طرف هفته نامه صدای آزادی و سایت بلوط برگزار می شود،به طور رسمی معرفی و تجلیل خواهد شد.

گفتنی است داوری این دوره‌ی جایزه‌ی نرمه‌واران بر عهده‌ی رضا موزونی، رؤیا صنعتی، محمدرضا رستم‌پور وداریوش همتی بود که همگی از چهره‌های شاخص فرهنگ و هنر کرماشان و ایلام هستند.

کد خبر 2768122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha