حملات ترکیه به کردستان سوریه جنایت جنگی است

سرویس سوریه - کمیسیون ویژه تحقیق سازمان ملل در مورد سوریه اعلام کرد که حملات ترکیه به نیروگاه‌های انرژی در شمال و شرق سوریه جنایت جنگی و نقض قوانین حقوق بشر بین‌المللی است.

به گزارش کردپرس، کمیسیون ویژه تحقیق سازمان ملل متحد در مورد سوریه در گزارش جدید خود اعلام کرد که حملات دولت ترکیه به نیروگاه‌ها و ایستگاه‌های انرژی در شمال و شرق سوریه جنایت جنگی و نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

به نوشته آژانس خبری هاوار، کمیسیون تحقیق سازمان ملل در امور سوریه امروز گزارشی را منتشر کرد.

این کمیته در این گزارش اظهار داشت که حملات دولت ترکیه به شمال و شرق سوریه در زمره جنایات جنگی قرار می‌گیرد.

در ادامه گزارش این کمیسیون آمده است که ارتش ترکیه به مناطق شمالی و شرقی سوریه به ویژه نیروگاه‌ها حمله کرده است که در نتیجه آن، یک میلیون شهروند برای چند هفته از آب و برق محروم شدند و این نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

در این گزارش همچنین آمده که بسیاری از غیرنظامیان در اثر حملات هواپیماهای بدون سرنشین ارتش ترکیه جان خود را از دست داده‌اند و اینها هم در زمره جنایات جنگی هستند.

در این گزارش به بی توجهی جامعه جهانی به پرونده کودکان داعش ساکن اردوگاه‌های شمال و شرق سوریه نیز اشاره شده است.

لین ولچمان عضو کمیته تحقیق در این گزارش تاکید کرد: «جهان می‌خواهد این پرونده را فراموش کند اما داعش تنها ۵ سال است که در باخوز سوریه شکست خورده است. هنوز حدود ۳۰ هزار کودک در زندان‌ها و مراکز آموزشی در شمال و شرق سوریه زندانی هستند.»

لین ولچمان ادامه داد: «ما از هر کشوری می‌خواهیم که به فرزندان خود و همچنین کودکان سوری ساکن در اردوگاه‌ها اجازه دهند به کشورهای خود بازگردند و برای ادغام مجدد آنها در جامعه گام بردارند.

کد خبر 2768091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha