پلیس در شادی مردم سهیم است اما با مخلان امنیت عمومی برخورد می شود

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری در استان کردستان، گفت: از اول اسفند تا به حال 15 مسدود داشتیم که از آنها منجر به قطع عضو شده است.

به گزارش کرد پرس، سردار علی آزادی در نشست خبری با رسانه های کردستان، با بیان اینکه پلیس مخالف شادی مردم نیست و اتفاقا در کنار مردم در شادی آنها سهیم است، گفت: تدابیر لازم برای یک چهارشنبه سوری امن اندیشیده شده است و یک قرارگاه با حضور سایر دستگاه های مسئول در این زمینه تشکیل شده است. 

وی گفت: طرح نوروزی از ۲۴ اسفند ماه با حضور ۲ هزار و ۵۰۰ نیرو و استقرار ۸۵۰ خودرو در محورهای اصلی و فرعی استان آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد.

وی اظهار کرد: کردستان در بحث تعداد تلفات فوتی تصادفات جاده ای، در رتبه ۱۱ کشور قرار داشته و استان برتر کشور از لحاظ کاهش این آمار بوده که حاصل فعالیت های فرهنگی انجام شده در سال جاری بوده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان افزود: یکی از معضلات شهر سنندج نبود پارکینگ است که باعث شده ترافیک بیشتری را در هسته مرکزی شهر شاهد باشیم و پیشنهاد تغییر کاربری ساختمان پلیس آگاهی و معاونت اجتماعی را داده تا به صورت مشارکتی تبدیل به پارکینگ شوند.

سردار آزادی ادامه داد: در بحث نحوه فعالیت رستوران و غذاخوری های داخل شهر در ایام ماه رمضان آیین نامه ای ابلاغ شده با توجه به سفرهای نوروزی، با حفظ پوشش کامل این اماکن، خدمت رسانی به مسافران صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه جرایم رایانه ای ۴۹ درصد افزایش را شاهدیم  که ۸۰ درصد آنها منجر به کشف شده است، یادآور شد: ۷۰ درصد این جرایم مالی بوده و ۱۵ درصد آنها نیز اخلاقی بوده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان بیان کرد: در حوزه انتخابات تعدادی را از حین پاره کردن و آتش زدن بنرهای تبلیغاتی و تعدادی را نیز که در فضای مجازی مردم را تهدید می کردند که رای ندهند، دستگیر کردیم.

سردار آزادی گفت: با توجه به نزدیکی به پایان سال و اینکه شهروندان سفرهای نوروزی در پی خواهند داشت، طرح جمع آوری معتادان متجاهر، خرده فروشان، توزیع کنندگان و عمده فروشان اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: امسال ۶ مرحله جمع آوری معتادان متجاهر انجام شده و در ۳ روز گذشته نیز ۶۸ نفر دستگیر شده اند تا چهره شهر در ایام نوروز برای مسافران و شهروندان زیباتر باشد.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه ۵۸۲ نفر در حال حاضر به عنوان معتاد متجاهر در کمپ های استان هستند، افزود: از اول سال جاری تاکنون یک هزار و ۲۶۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده است.

سردار آزادی در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای حوادث چهارشنبه سوری نیز بیان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته ۱۳۱ مصدوم در این حوادث داشتیم، جمع آوری مواد محترقه خطرناک در دستور کار قرار گرفت تا شاهد کاهش این اتفاقات تلخ باشیم.

وی ادامه داد: ما مخالف شادی مردم نیستیم و خودمان در شادی آنها سهیم هستیم، اما با کسانی که مخل آسایش شهروندان شوند، قطعا برخورد می شود .  تا دیروز نیز ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار عدد مواد محترقه قاچاق جمع آوری شده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان به آمار کشفیات قاچاق کالا در استان طی سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: کشف ۵۳۴ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان داشته ایم.

سردار آزادی با بیان اینکه در حوزه وقوع سرقت های مهم روند کاهشی است و ۷ درصد کاهش داشته و در بحث سرقت های خرد نیز ۲ درصد کاهش داشته ایم و در مجموع ۴ درصد کاهش داشته ایم.

وی گفت: در بحث کشفیات در سطح کشور بیشترین میزان را داریم و ۵۳ درصد سرقت های به وقوع پیوسته در سطح استان، منجر به کشف شده است.

رئیس پلیس راهور استان کردستان نیز در این نشست گفت: چند طرح ترافیکی برای روزهای پایان سال داریم که شاهد کاهش ترافیک و روان سازی تردد شهروندان به ویژه در هسته مرکزی شهر داریم.

سرهنگ رضا همتی زاده اظهار کرد: در بحث حمل خودروهای متخلف با جرثقیل، هماهنگی های لازم با دستگاه قضا صورت گرفت که پس از آن اعمال قانون خودروهای متخلف انجام و از طریق سامانه پیامکی قبل از حمل خودرو، به صاحب خودرو اطلاع داده می شود.

وی افزود: زیرساخت های تردد متاسفانه در شهرهای کردستان نامناسب و قدیمی است و مشکلاتی را برای شهروندان به ویژه در کوچه های سطح شهر به وجود می آورد که بیش از فعالیت های انتظامی نیازمند فعالیت های فرهنگی است.

رئیس پلیس فتا استان کردستان نیز در این نشست بیان کرد: در حوزه پلیس فتا، در طول سال جاری برنامه های فرهنگی بسیاری برای آموزش خانواده ها و کودکان انجام شده که توانسته بخشی از جرایم اخلاقی و رایانه ای را کاهش دهد.

سرهنگ مهدی دانش پور ادامه داد: علیرغم اینکه میزان جرایم مالی در فضای سایبری افزایش داشته اما توانسته ایم بیشتر پرونده متشکله در این حوزه را به سرانجام برسانیم.

کد خبر 2768072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha