زمانی برای تشکر از کاندیداها و مردم

666 نفر کاندید در 23 حوزه انتخابیه استانهای غرب و شمالغرب کشور در شرایطی خاص در مشارکت سیاسی کشور حضور یافتند و با میانگین مشارکت نزدیک به 40 درصد، اقدامی در خور تحسین را رقم زدند که جای دارد این حضور را در گنجینه همبستگی ملی استانهای غربی و شمالغرب کشور به یادگار گذاشت. البته مهم تر از آن از نقش بسیار مهمی که در این انتخابات شرکت کردند نباید گذشت.

کرد پرس- این انتخابات این انتخابات با همه حواشی که داشت اما از مناظر متعددی قابل ارزیابی می باشد.

در عرصه جهانی؛ این جلوه مشارکت سیاسی پس از بحران پاییز ۱۴۰۱ اتفاق افتاد که خیلی ها نسبت به توفیقات همگانی  آن خوش بین نبودند.

این انتخابات  در زمانی برگزار شد که از منظر قدرت های جهانی ایران در شرایط ناگوار سیاسی و ضعف داخلی قرار دارد و کشور ایران را یکی از اضلاع مقاومت ملت فلسطین در برابر هجوم  وحشیانه رژیم صهیونیستی محسوب می کردند به همین دلیل انواع تهدیدات را متوجه جمهوری اسلامی می کردند و تصورشان کم اقبالی مردم به انتخابات بود که با چنین حضوری یاس تکراری بر اردوی آنان سایه افکن شد.

در عرصه داخلی، نیز با همه نامهربانی های بیرونی اعم از تحریم و تهدید و ارعاب و کم لطفی های داخلی اعم از تنگ نظری برخی از دستگاه ها در ممانعت از حضور برخی چهره های رای آور، مسیر انتخابات تغییر نکرد که این رویکرد مردمی در نوع خود پدیده ای مطلوب بود و مردمان این مناطق به انتخابات یازده اسفند ۱۴۰۲ اقبال خوبی نشان دادند.

در حالی که گرانی و مسائل معیشتی همچنان جزو اصلی ترین مشکلات خانوارها بود  ولی با همه تنگناهای اقتصادی بازهم صندوق آرا را تنها نگذاشتند هرچند گره های زیادی داشتند اما ابرو گشاده بودند گرچه دشتشان گشوده نبود.

فارغ از برخی بداخلاقی های مرسوم در تمامی انتخابات اما از اینکه جمعیتی فداکارانه با حضور در صحنه کاندیداتوری با همه بی مهری های بیرونی و کم لطفی های داخلی  و با آماج قرار دادن شخصیت اجتماعی خود در برابر حملات توفنده و کوبنده داخل و خارج  توانستند تابوی تحریم و تهدید را بشکنند و جمعیت زیادی را به پای صندوق های رای بکشانند این حرکت فداکارانه جای بسی تقدیر دارد و بر مدیران نظارتی و اجرائی است که از تک تک این فداکاران مردمی تقدیر به عمل آورند و از آنان بعنوان مدیران پرده نشین و بی منت جامعه یاد کنند و از همت و اراده آنان در این شرایط حساس تقدیر و تشکر  بعمل آورند

جا دارد که مدیران نیز از این خادمان بی منت عبرت گرفته و مرام مدیریتی را در سریر حکومتی خود ساری کنند و باران گونه برگلزار و شوره زار ببارند زیرا عمر این باغ همین پنج‌ روز و شش باشد اما گلستان ادب و انسانیت همیشه خوش می درخشد.

کد خبر 2767683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha