۱.۸ میلیارد تومان اعتبار به ۲ جشنواره فرهنگی و هنری در سقز اختصاص یافت

استاندار کردستان گفت: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار به ۲ جشنواره فرهنگی و هنری که سال آینده در شهرستان سقز برگزار می شود اختصاص یافت.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در اختتامیه هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز، گفت: معتقدیم استان در کنار همه ظرفیت هایی که دارد از غنای فرهنگی و استعدادهای هنری و منابع انسانی مستعد بالایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای نوزدهمین دوره جشنواره تئاتر کردی سقز و ۳۰۰ میلیون تومان هم برای جشنواره زیویه در سقز اختصاص یافت.

استاندار کردستان افزود: امیدواریم سال به سال چنین رویدادی با قوت بیشتر برگزار و به رویداد ماندگار فرهنگی و هنری در این شهرستان تبدیل شود.

۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت پلاتو سقز هزینه شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت پلاتوی شهرستان سقز هزینه شد و با راه اندازی این طرح میزان سرانه فضای فرهنگی و هنری استان افزایش یافت.

علی اصغر دریایی با بیان اینکه پروژه پلاتو سقز در ۲۹ بهمن همزمان با آغاز هجدهمین دوره جشنواره تئاتر کردی به بهره برداری رسید، ادامه داد: این پروژه جزو پروژه های نیمه تمام در حوزه فرهنگ و هنر استان بود و در یک سال و ۶ ماه با تزریق اعتبارات و همت مدیران و هنرمندان آنرا به اتمام رساندیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت این پلاتو ۸۰ نفر است، یادآور شد: هفته آینده هم پلاتو شهرستان دیواندره افتتاح می شود و به زودی هم کلنگ احداث چنین پروژه ای را در شهرستان قروه بر زمین خواهیم زد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: سال آینده هم پروژه پلاتوهای شهرستان های مریوان و بانه به مرحله بهره برداری خواهند رسید و اینگونه به طور چشم گیری سرانه فضای فرهنگی و هنری استان افزایش می یابد.

کد خبر 2767285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha