جشنواره تئاتر کردی سقز در تقویم برنامه های وزارت ارشاد ثبت می شود

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور گفت: جشنواره تئاتر کُردی سقز به تقویم سالانه مرکز هنرهای نمایشی کشور اضافه خواهد شد.

به گزارش کرد پرس، کاظم نظری در هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز، گفت: به جشنواره های نمایشی استان کردستان به صورت ویژه اعتبارات مالی اختصاص داده می شود و به جشنواره نوزدهم تئاتر کوردی ۵۰۰ میلیون تومان و جشنواره تئاتر خیابانی زیویه نیز ۳۰۰ میلیون تومان کمک خواهد شد.

وی که با لباس کردی در آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز حضور پیدا کرده بود، افزود: من در جشنواره سال آینده علاوه بر لباس کردی، زبان کردی هم یاد می گیرم و با زبان شیرین کردی  صحبت خواهم کرد.

دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز نیز در این مراسم اظهار کرد: در این دوره از جشنواره ۸ گروه داخلی و ۴ گروه خارجی از اقلیم کردستان عراق حضور دارند که در ۳ روز به اجرای نمایش پرداختند.

فریدون حامدی با بیان اینکه نمایش ها در سالن آمفی تئاتر و پلاتو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز به روی صحنه رفت، ادامه داد: یکی از اتفاقات مطلوب این دوره که موجب شادی بیشتر در بین اهالی هنر نمایش شد، افتتاح پلاتو سقز بود.

وی یادآور شد: داوران هجدهمین دوره جشنواره تئاتر کردی سقز متشکل از حمیدرضا نعیمی، کورش شاهونه و باقر سروش بود.

گفتنی است هجدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی سقز روز یکشنبه ۲۹ بهمن با اجرای ۲ نمایش با عنوان سئ ئافره ت (۳ زن) از کرمانشاه و «که له دوشاو عه لوکی» به کارگردانی سیامک دنیر از ارومیه کار خود را آغاز کرد و امروز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

کد خبر 2767284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha