دولت فدرال درخصوص اخراج نیروهای ائتلاف بین المللی از عراق، هر تصمیمی بگیرد ما ملزم به اجرای آن هستیم

سرویس عراق واقلیم کردستان – رئیس اقلیم کردستان، گفت: «ما ملزم به اجرای هرگونه تصمیمی که دولت فدرال درخصوص اخراج نیروهای ائتلاف بین المللی ازعراق اتخاذ کند، هستیم».

به گزارش کردپرس به نقل ازخبرگزاری «تودی نیوز» عراق، نچیروان بارزانی در مصاحبه ای تلویزیونی، با بیان اینکه نیروهای ائتلاف بین المللی به درخواست دولت عراق برای مقابله با داعش در کشور حضور دارند و مدت زیادی از حضور آنها  درخاک عراق می گذرد، گفت: «ما ملزم به اجرای هرگونە تصمیمی که دولت فدرال درخصوص اخراج نیروهای ائتلاف بین المللی ازعراق اتخاذ کند،هستیم».

بارزانی افزود: این مسئله ای طبیعی است که برای تعیین نوع  روابط آتی بین ائتلاف بین المللی با بغداد، باید دوباره در این خصوص گفتگو شود و بر این اساس تصمیم گرفته خواهدشدکه روابط آتی بین طرفین به چه صورت خواهد بود و آیا عراق نیاز به کمک آنها دارد یا خیر؟

رئیس اقلیم کردستان  با اشاره به اینکه  داعش همچنان خطر بزرگی برای عراق است، افزود: موضوع داعش تنها به عراق مربوط نمی شود، بلکه به ثبات سوریه نیز مربوط می شود.

نیچیروان بارزانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا اقلیم کردستان به جغرافیای جایگزین عراق برای پایگاه های آمریکایی تبدیل خواهد شد، تصریح کرد: «ما اقلیم کردستان را از عراق جدا نمی دانیم».

وی تاکیدکرد: «بر اساس سیاست ما، هر تصمیمی که اتخاذ شود بایددر چارچوب جغرافیای عراق باشد، لذا اقلیم کردستان به عنوان بخشی از عراق به این تصمیم کاملا" پایبند خواهد بود».

کد خبر 2767282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha