سقز میزبان هجدهمین جشنواره تئاتر کردی شد

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز ۲۹ بهمن ماه سال جاری با حضور ۸ گروه برگزیده برگزار می شود.

به گزارش کرد پرس، رشید محمودی گفت: این جشنواره با رویکرد توجه به فرهنگ، زبان و ادبیات کردی، ایجاد بستری مناسب برای تبادل اندیشه های خالق و نوگرایانه در بین هنرمندان عرصه نمایش و عامه مردم و بازآفرینی خالقانه حماسه ها، آیین ها و رسوم ملی و مذهبی از طریق هنر فاخر نمایش برگزار می شود.

وی کشف استعدادهای جوان در عرصه هنرهای نمایشی، حمایت و ایجاد بستر تولید برای گروه های نمایشی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی همراه با ارتقاء بینش فرهنگ جامعه و نگاه هنرمندانه و تحلیلی به مسائل فرهنگی و اجتماعی روز و محیط زیست را از دیگر اهداف و رویکردهای این جشنواره اعلام کرد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه نمایش های جشنواره به صورت صحنه ای و رقابتی برگزار می شود، افزود: حداکثر آثار پذیرفته شده داخلی هشت اثر است و زبان گفتاری نمایش ها باید کُردی باشد، ضمن اینکه هر کارگردان فقط با یک اثر نمایشی می تواند در جشنواره حضور پیدا کند.

محمودی زمان دقیق برگزاری هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز را ۲۹ بهمن تا سوم اسفند ماه سالجاری اعلام کرد و اظهار کرد: زمان برگزاری انتخابات انجمن نمایش استان نیز ۱۷ اسفند ماه تعیین شده است.

کد خبر 2766957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha