سفر وزیر دفاع ترکیه به اقلیم کردستان و دیدار با بارزانی ها

سرویس ترکیه - وزیر دفاع ترکیه به همراه هیاتی عازم بغداد شد و پس از آن نیز در اربیل با مسئولان دولت اقلیم کردستان دیدار کرد.

به گزارش کردپرس، پس از سفر ابراهیم کالین رئیس تشکیلات اطلاعات ترکیه (میت) به عراق و اقلیم کردستان، یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه نیز به همراه هیاتی راهی بغداد و سپس اقلیم کردستان عراق شد.

به نوشته TRT، محمد شیا صبار حاتم السودانی، یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه را که در چهارچوب یک دیدار رسمی در کشورش حضور دارد، به حضور پذیرفت.

سفر وزیر دفاع ترکیه به اقلیم کردستان و دیدار با بارزانی ها

دفتر رسانه‌ای نخست وزیری عراق اعلام کرد، در این دیدار اهمیت توسعه روابط دو کشور همسایه و همکاری‌هایی که به امنیت و ثبات دو کشور کمک می‌کند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

السودانی با اشاره به اینکه، امنیت عراق و ترکیه مانند امنیت کشورهای همسایه با یکدیگر ارتباط دارند، بر اهمیت این دیدارها برای هماهنگی و تفاهم بیشتر دو کشور در زمینه حمایت از امنیت و ثبات تاکید کرد.

 یاشار گولر و هیأت همراه او، از سوی عبداللطیف محمد جمال رشید رئیس جمهور عراق به حضور پذیرفته شده و سپس با عبدالمیر کمیل شاماری وزیر کشور دیدار کردند.

سفر وزیر دفاع ترکیه به اقلیم کردستان و دیدار با بارزانی ها

یاشار گولر که روز گذشته در چهارچوب دیدارهای رسمی به بغداد پایتخت این کشور رفته بود، با کمیل شاماری در مورد مسائل دفاعی و امنیتی دوجانبه و منطقه‌ای تبادل نظر کرد.

گولر و هیات همراهش پس از اتمام دیدارهای خود در بغداد، راهی اربیل شده و با نچیروان بارزانی رئیس دولت اقلیم دیدار کردند.

به نوشته مزوپوتامیا، گولر همچنین قرار است با مسعود بارزانی رئیس حزب دمکرات کردستان و مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان در اربیل دیدار کند.

سفر وزیر دفاع ترکیه به اقلیم کردستان و دیدار با بارزانی ها
 

بنا بر نظر کارشناسان سیاسی، موضوع اصلی این دیدارها احتمالا حملات جاری علیه نیروهای PKK  در زاپ، آواشین و متینا باشد.

گفتنی است، در هفته‌های اخیر، رفت و آمدهای زیادی بین مقامات دولت ترکیه، بغداد و اربیل در جریان بوده است.

یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه و متین گوراک، رئیس ستاد کل ارتش ترکیه در ششم فوریه به بغداد رفتند.

پیشتر ابراهیم کالین رئیس میت در 22 ژانویه 2024 از عراق بازدید و با بسیاری از مقامات عراقی همراه از جمله رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

کالین سپس به شهر اربیل رفت و در 28 ژانویه با مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان دیدار کرد.

کد خبر 2766715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha