صندوق های قرض الحسنه در کردستان راه اندازی شود

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: نبود صندوق قرض الحسنه در کشور به ویژه در استان کردستان به تعداد انگشتان یک دست هم نیست که این یکی از مشکلات است.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در همایش تجلیل از موسسات خیریه استان کردستان با اشاره به بخشی از آیه ۹۰ سوره نحل، گفت: همانا خدا فرمان به عدل و احسان می دهد و به بذل و عطاء خویشاوندان امر می کند.

وی با قدردانی از تلاش های خیرین استان کردستان، اظهار کرد: کسانی که در این راه قدم برمی دارند، انسان های منصف، شایسته و شایسته تقدیر هستند.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: خیرین از وقت، زندگی، جوانی و استراحت خود گذشته و در راه کارهای خیرخواهانه و خداپسندانه گام بر می دارند که مداخله در این کار باعث افتخار است.

حجت الاسلام پورذهبی تلاش های خیرین در استان کردستان را بسیار ارزشمند و اتحادآفرین دانست و ادامه داد: نبود صندوق  قرض الحسنه در کشور به ویژه در استان کردستان به تعداد انگشتان یک دست هم نیست که این یکی از مشکلات است؛ همه بارها را نباید حکومت و دولت به دوش بگیرد بلکه باید خیرین نیز پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه خداوند انسان را به نیکوکاری دعوت کرده است، از همه کردستانی ها خواست که هر کس به سهم خود هم نوعانش را جهت کمک به نیازمندان دعوت کند.

در احسان و کار خیر امروز و فردا نکنیم

امام جمعه موقت سنندج نیز در این مراسم با بیان اینکه فقرا و نیازمندان نزد خداوند متعال جایگاه والایی دارند، بیان کرد: باید کاری کنیم که فقیر در جامعه نماند، کمک های مردمی برای فقرزدایی باشد نه گداپرروری.

ماموستا سیداحسن حسینی با تأکید بر اینکه در احسان و کار خیر امروز و فردا نکنیم، یادآور شد: کمک های خیرخواهانه به نیازمندان را بازگو نکنیم، یقیناً در روز قیامت این اقداماتمان به دادمان می رسد.

کد خبر 2766718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha