مزایای هنگه ژال باید به همه روستاییان برسد

سرویس کردستان- سرپرست فرمانداری شهرستان با بیان اینکه بهره مندی از مزایای مرز موقت هنگه ژال بانه محدود به ساکنان 20 کیلومتری مرز نمی شود گفت: تنها ذی نفعان بازارچه های موقت مرزی روستا نشینان و کسانی که از مراکز خدمات به دور هستند و تمام روستانشینان از مزایای آن برخوردار می شوند و اجازه بی نظمی و فرصت طلبی به هیچ کس نخواهم داد.

به گزارش خبرنگار کرد پرس، احسان درویشی روز یکشنبه همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر در مراسم جشن انقلاب بخش مرکزی بانه با تاکید بر اینکه  در بازارچه موقت هنگه ژال به اجازه بی نظمی و فرصت طلبی به هیچ کس نخواهم داد اظهار داشت: در ادوار گذشته تجربه بازگشایی مرز را داشتیم و تعریف مرزنشین، افراد ذی نفع، نوبت دهی افراد مشخص بود و در این بازده زمانی به واسطه برخی فشارها شغل های مانند صاحب بار، ترخیص چی و ضمانت چی درست شد که هیچ جا ندیده بودم و کار به جایی رسید که دیگر استان ها هم از بستر این بازارچه استفاده می کردند.

وی افزود: بازگشایی مرز موقت هنگه ژال بانه یکی از مطالبات مردم بود که با پیگیری های مسئولین استانی و شهرستان بازگشایی شد اما بازگشایی آن آسیب های داشت که قسمتی از آن به برنامه ریزها آن برمی گردد.

وی گفت: هفته آینده نشست دوجانبه ای بین دو کشور عراق و ایران در راستا حل مشکل بازگشایی مرز موقت هنگه ژال بانه برگزار می شود که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم.

این مسئول  با اشاره به خدمات نظام در کردستان اظهار داشت: در کردستان فرآیند توسعه و خدمات عمرانی دهه 70 شتاب بیشتری یافت قبل از آن کردستان درگیر مشکلات بیرونی و داخلی بود که فضا را برای خدمت رسانی به مردم سخت کرده بود.

وی ادامه داد: در خواست مردم برای تلفن ثابت در روستای کوپیچ علیا بیش از یک دهه است که مطرح شده که در اردیبهشت ماه سال آینده سرویس فیبر نوری و سرویس اف تی اچ در این روستا مستقر می شود.

درویشی گفت: امسال در شهرستان 213 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در اختیار فرمانداری قرار گرفته و در بین 77 دستگاه خدمات رسان توزیع شده پیگیری هزینه کرد این اعتبارات وظیفه فرمانداری است که پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: هر شخص و یا مسئولی در حوزه دولت بخواهد بستر بی اعتمادی بین مردم فراهم کند با جدیت و قاطعیت برخورد خواهیم کرد و باید تمام دستگاه ها با مردم صادق باشند.

سرپرست فرمانداری بانه با اشاره به پیچ حادثه خیز سه راه روستای شوی گفت: حل این مشکل یکی از مطالبات مردم بخش مرکزی است که تمام تلاش خود را برای ساماندهی این نقطه حادثه خیز بکار می برم با توجه به اینکه حل این مشکل زمان زیادی نیاز دارد سال آینده عملیات اجرایی ان آغاز می شود.

وی با بیان اینکه استان کردستان یک استان مرزی است خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم ارزش ویژه ای برای مرزنشینان قائل هستند تبعض مثبتی که این دولت نسبت به کردستان داشته قابل مقایسه با ادوار گذشته نیست.

درویشی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بحث کردستان به عنوان یک استان فرهنگی گفت: تمرکز روی موضوعات فرهنگی برای ما تبدیل به یک وظیفه شده چراکه فرهنگ ریشه همه اتفاقات مثبت است زمانی که ادعا می کنیم که فرهنگی هستیم می توانیم که کارهای عمرانی و اقتصادی مطالبه گری داشته باشید.

وی خاطر نشان کرد: براساس سرانه کشوری باید برای هر یک هزار نفر در بیمارستان باید یک تخت وجود داشته باشد که هم اکنون در بیمارستان های رازی و صلاح الدین ایوبی 180 تخت وجود دارد که بالاتر از شاخص جمعیتی شهرستان است.

این مسئول اضافه کرد: باید به ازای هر 30 هزار نفر یک تخت آی سی یو و سی سی یو در بیمارستان ها وجود داشته باشد که در بانه این کمبودها وجود ندارد و به ازای 570 هزار نفر جمعیت باید یک مرکز ام آرآی داشته باشیم که جمعیت بانه به این شاخص نرسیده اما سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این بخش تشویق کنیم.

وی اظهار داشت: در شهرک صنعتی بانه 2 هزار و 100 خانوار امرار معاش می کنند اما برای احداث فاز دوم شهرک صنعتی زمین نداریم که باید براساس قانون امکان توسعه شهرک صنعتی را فراهم کنیم و سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری تشویق کنیم.

درویشی اضافه کرد: پیشتر شهرستان بانه یک شهرستان اقتصادی بود اما اکنون به یک شهر تولیدی تبدیل شده که این از برکت امنیت روانی است که مردم به واسطه رفتارهای درست و مهمان نوازی خود ایجاد کردند.

وی با اشاره به اینکه امسال حدود یک هزار میلیارد تومان پروژه در شهرستان بانه به بهره برداری رسید گفت: 100 پروژه در هفته دولت با ارزش 284 میلیارد تومان و 171 پروژه در دهه فجر به ارزش 642 میلیارد تومان به بهره برداری رسید و پروژه های در ماه های آینده به بهره می رسد.

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه تامین آب شرب را یکی از دغدغه های شهرستان بانه عنوان کرد و افزود: در سال آینده هیچگونه تنش آبی را نخواهیم داشت در سدهای بانه و عباس آباد 9 میلیون متر مکعب آب ذخیره شده کل مصرف سالانه شهرستان 12 میلیون متر مکعب است.

کد خبر 2766598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha